Gå til innhold

hvordan unngå sammsoving??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke mitt 5 ukers gamle gull til å sove i seng/vognbag om natta, hun ender opp i sengen min for at det skal bli noe søvn overhode. Har ei jente på 2,5 år i tillegg, så jeg prioriterer søvn. Men vil helst ikke være samsovende, vil ha muligheten til litt sengehygge med mannen etter hvert, og det går ikke når tulla ligger i veien:-)

Hun våkner altså alltid ti minutter etter at jeg legger henne i egen seng, finner ikke roen. Noen som har gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste råd er å ha henne i sengen en stund nå hvis det er da dere får sovet litt. Uten ordentlig søvn blir det vel neppe noe sengehygge med mannen uansett...; )

Min jente har også vært veldig vanskelig å få til å sove både i vogn og vugge dag som natt så jeg har også endt opp med å ha henne mye i sengen og hun har sovet i bæresele på meg ofte om dagen. Men nå er hun 3 mnd og det begynner å gå greiere og greiere å få henne til å sove selv.

Jeg tror at den første tiden er det mange babyer som trenger veldig mye trygghet og nærhet og hvis man gir dem det så blir det lettere for alle sammen. De utvikler seg fort og plutselig trenger de ikke mamma hele tiden lenger.

Skrevet

nå vet jeg ikke hva du har i hennes seng, men tulla vår var også vannskelig, helt til jeg la en vognpose oppisengen, slik at det blir mykere å litt trangere enn å ligge i en stor åpen seng;) så har hun teppe rundt seg som kan ligge helt over hodet(noe hun gjør selv), men vertfall på kinenne hennes, da sovner hun med en gang. måtte slutte med posen nå for hun ble så varm av den, så leg la gode myke tepper i sengen, lagt noe i hver av sidene slik at tulla kjenner at det er noe der;) så her sover hun hele natten. fra kl.21 om kvelden til alt fra 7-9 om morgenen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...