SuperGlad Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 jenta vår ble hentet med ambulanse i går natt da hun våknet opp med anfall nr 2 på natta. Hun hadde tydelig pusteproblemer og begynte å få feberkrampe. Feberen hadde steget fort fra 37,9 til 40,7. Ambulansen kjørte oss på legevakta der vi måtte holde henne å la henne puste inn noe fra en maske. Hun fikk deretter en paracet og kortison å drikke så hun ikke skulle få flere anfall. Det jeg lurer på er om det er slik at hvis barnet blir plaget så får man låne et slikt apparat som hun pustet inn fra, eller må man ned på legevakten hver gang det blir så ille?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Min er ikkje så ille og takk og lov for det. Men eg trur du får med heim hvis det er noko som fortsetter så ille. Første gongen gutten min hadde det så slutta han å puste to gonger. Men så fort han kom opp og ned i stua så gjekk det over. Nå er han snart 4år og eg trudde han hadde vokst det av seg sida han ikkje fikk det i høst når han var forkjøla, men så kom det når han blei forkjøla att nå men da gjekk det veldig på stemmen hans så det var sikkert derfor. Får håpe at dikkon slepper det fleire gonger!!!
NoDoubt Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Jeg ville fått en astma utredning på henne. Minste jenta vår har endt på legevakten så og si hver gang hun har blitt syk (uansett hva) med rask og tung pust, falsk krupp. Hun har astma. Siste gangen ble det ambulanse på oss og. 2 dager etter var hun på astma utredning (det var bestemt lenge før). Hun begynte da på astma medisiner. Etter det har hun vært syk 2 ganger men ikke endt på legevakten og ikke hatt annfall.
grå :) Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 jeg vet ikke, men mener å ha hørt at man kan få lånt utsty. vet ikke om det er tilfelle. har ei lita ei på sykehus selv pga falsk krupp. bare første anfallet enn så lenge, men det har vart siden natt till 23....
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Hei. Har en gutt som har vært sterkt plaget av falsk krupp. Medisinen som de får på legevakten er racemisk adrenalin og det kan ikke gis av andre enn helsepersonell pga bivirkninger. Så dere må nok ta turen til legevakten neste gang hun blir tett.. Får hun en astmadiagnose hvor hun har behov for medisiner på forstøverapparat, får dere låne forstøverapparat på hjelpemiddelsentralen. Håper at hun får en rolig natt.
tannpuss Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Det skal ekstemt mye til før du får slik apparat hjemme. Vi har to gutter som begge er plaget med falsk krupp. Spesielt eldste mann. Har hatt masse falsk krupp. De fleste gangene må vi avgårde på legevakten. Ved mindre anfall er det nok å sitte ute i frisk luft med han. På våren og høsten har han det ca (hvertfall) 1 gang i måneden. Vi har ikke fått slikt apparat hjemme.....
SuperGlad Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2008 satt med henne ute i 30 min i 11 tida i går kveld siden første anfallet kom da, men hun våknet opp litt over 1 med anfall nr to å da hjalp det ikke med å sitte ute. er kun andre gangen hun har det. Første gangen var vel i august å da la vi madrass på verandaen å så lå jeg å hun ute hele natta i frisk luft. Gikk over da. Håper bare hun slipper å bli så plaget som jeg var da jeg var lita.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå