phantomet Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Dere har sikkert tenkt gjennom det meste, men jeg tenkte jeg vil gi videre et tips som jeg selv fikk første gangen jeg skulle føde der, og som jeg tok til følge både den gang og gangen etterpå... Kjøp en sklimatte-badematte ala den de selger på Ikea for slikk og ingenting. Ha den i badekaret slik at dere slipper å skli rudnt nedi der. Det er mye nok å holde styr på kroppen når riene jobber, så det er deilig å føle seg trygg på at man ikke mister grepet pga glatt badekar. De har ikek slikt der pga hygiene, men om dere tar med en helt ny er det bare å ta den ibruk. Jeg valgte å lufte min pga sterk lukt iiie i plasten, men det er nok en smakssak... *smiler*
Truseprinsesse Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Takk for tipset. Kan du fortelle mer om din erfaring på ABC? Er du fornøyd?
phantomet Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2008 Jeg er kjempefornøyd med opplegget, oppfølgingen og ikke minst fødselsopplevelsen på ABC. Der hadde jeg følelsen av at graviditeten og fødselen var min fullt og helt. Og JM der var med på ferden med respekt, erfaring, innspill og kunnskap! Jeg var ekstra heldig fordi jeg opplevde at Jm under svangerskapet første gangen var voksen og trygg, og JM under fødselen var det samme! Da vi ble gravide med nr to byttet disse to damene rolle, så hun som fulgte meg første gangen tok imot babyen, mens hun som tok imot første gangen fulgte meg i svangerskapet andre gangen, pluss at hun var på jobb under andre fødsel, så da var hun sammen med oss da også, som en trygg, rolig og entuisiastisk hjelper på sidelinjen.. Anbefales på det varmeste!!!!!!! Desverre får jeg ikke benytte meg av fødeplassen jeg fikk der denne gangen siden jeg nå ta tvillinger i vente.
Truseprinsesse Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Det var godt å høre om din erfaring. Har veldig lyst til å føde der selv dersom jeg blir gravid. Har lett litt etter erfaringer, men ikke funnte så mye. Gratulerer med tvillingene. Så heldig du er. Langt på vei? Vet du kjønn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå