Maren - på overtid Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Trenger sårt noen stips på hvordan jeg skal få sønnen min på 3 til å begynne å bruke do istedet for potta!!! Når vi er andre steder enn hjemme blir det et kjempeproblem fordi han er livredd for å toalettet. Har mistet tålmodigheten og blitt sint og satt han på toalettet en gang....stakkar lille gutten skalv av redsel... Jeg hadde så utrolig dårlig samvittighet at jeg har ikke forsøkt den tilnærmingsmåten en gang til....Har derfor avklart at dette ikke er bare trass, men han er oppriktig veldig redd... HJEELLPP!!! Kan ikke ha med en potte under armen overalt heller....
Troillpia Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Hei :-) Har du snakket med gutten din og spurt HVA det er han synes er skummelt med toalettet? Det kan jo være flere årsaker som redd for å ramle nedi, at det føles så stort, vannet som er nedi doen... Datra mi ville heller ikke bruke doen da hun var så gammel. Det viste seg at ho synes lydene var ekle, altså det å høre "ploppet" når bæsjen landa i doen, eller det å høre tisset nå vannet i doen. Vi løste det med at vi alltid la papir i doen før hun satte seg, det dempa lydene og dobesøkene ble ikke lenger et mareritt...
Jea-81 Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 ja, dette er ikke noe artig, er i samme situasjon selv... pleier å ha med do setet, har klistemerker til premie, som hun får vist hun er flink, og en liten go`bit i munnen( sukkerfri drops) Så er det skryt, skryt og atter skryt... Hjelper det, hun tisser i alle fall på do. Men vil ikke bæsje når vi er på besøk til noen... Lykke til, skjønner godt du er fortvila, og det er ikke bestandig å bestandig så lett å gjøre det "rette". Vi må bare ta det som ei utfordring, og ikke som et problem;)
kdjac Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 DEt samme hadde vi . han ville ikke sitte på do, var redd for å dette nedi. når vi var borte så har de fleste en krakk eller bøtte .så når han satt på do hadde han bena på krakken eller bøtte(liten øtte).følte seg mer tryggere da er nå 4 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå