Gå til innhold

Naturlig syklus VS stimulert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring? På St.Olavs anbefalte de meg naturlig syklus denne gangen...Er litt skeptisk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt to fryseforsøk. Det første i stimulert syklus, satte inn to egg - negativt.

Etter ønske fra meg selv, ble ett egg (det siste i frysen) satt inn i naturlig syklus - gravid :-) Er nå 23 uker på vei.

Følte på at kroppen hadde fått nok av hormoner, har slitt med tynn slimhinne. Tenkte å se om kroppen kunne "ordne" opp litt selv. Og jammen klaffet det :-)

Skrevet

Hei Maisen :-)

Hipp hurra for deg!!! Godt å høre at naturlig syklus fungerer. Legene anbefalte det for meg da jeg har slitt veldig psykisk noe de knytter til at jeg reagerer volsomt på hormonene... Hvordan var slimhinna når du satte inn i naturlig syklus i forholdt til stimulert? Var du ofte til kontroll før de bestemte seg for å sette inn?

Skrevet

Hei.

Jeg ble også gravid i naturlig syklus. Første gang gikk det ikke..men gikk på det 2 fryse forsøket.

Var på ul kontroll for å sjekke eggmodningen min 2 ganger så satte jeg en eggløsnings sprøyte for å unngå at innsett ble på en helg.

Eggløsnings sprøyte mandag og innsett fredag hadde jeg.

Slimhinna mi var like tykk som ved ordinert uttak.

Her på klinikken har de mer positive erfaringer i naturlig syklus enn i stimulert, derfor anbefalte de meg det. Brukte ingen hormoner hverken før eller etter innsetting. kroppen min produserte hormonene selv.

Det var et veldig greit forsøk og slippe alle hormonene.

Lykke til.

Skrevet

Hei igjen,

I stimulert syklus var jeg inn flere ganger da slimhinna mi var for tynn. Til slutt begynte den å blø, ble for mye hormoner over for lang tid. Dette skjedde også i et ordinært førsøk noen måneder tidligere.

Dette var grunnen til at jeg ønsket å se om forsøk i naturlig syklus kunnne ha noe for seg i mitt tilfelle.

Det hadde det jo :-) Slimhinna var bedre enn ved de to tidligere innsettingene - husker ikke mm nå, men ved de mislykkede forsøkene lå den på 5.5 - 6,5 mm før den begynte å blø.

Positiv eggløsningstest 6.aug og innsetting 9. aug.

Brukte crinone og albyl E i 10 u etter innsetting.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...