lille oscar + bebis Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 hei! vi skal på hotellferie i ullensvang i helga.. og lurer på om det er trygt for meg å bade i boblebadet og svømmebassenget?? er nå 21+5:) ellers har foreldrene mine boblebad hjemme... har ikke tørt å bruke det enda... noen som vet noe om det? de skifter vannet 4 ganger i året, og har klortabeletter i før og etter hvert bad. Godt nyttår alle sammen;) håper dere har svar til meg..
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Jeg fikk beskjed om at boblebad ikke anbefales pga av varme og overoppheting og bakterier. Men så lenge det er klor vann i bassenget skal det ikke være farlig. De anbefaler jo svømming som trim når man er gravid....... Vi har nettopp vært i badeland i Danmark og jeg har kost meg i bassenget, men holdt meg unna boblebadet!
Pluttiplutt Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 alle offentlige bad skal ha et visst klornivå, så lenge de holder seg innenfor dette er det helt trygt å svømme i basseng. er du i tvil be om måleskjema de har, som de skal måle minimum 3 ganger daglig. badevakt skal vite hvor disse er. fritt klor skal være mellom et visst nivå, og ikke overstige 4,0 mens bundet klor skal vøre så lavt mot fri klor som mulig, og ikke over 0.5 mer. la oss si at fritt klor er 3,0, da skal ikke total være mer enn 3,5 ) da er bundet klor på maks med 0,5) i et basseng med 37 grader skal fritt klor være mellom 0,9 og 4,0 håper det ikke var for vanskelig forklart. du kan alltids søke i folkehelse instiuttet. de har skjema for badeanlegg der. www.fhi.no hold deg unna boblebad da disse er for varme for gravide.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Hei! Boblebad skall visst vara olämpligt när man är gravid p.g.a. den det höga ljudnivåt. Kan upplevas väldigt stressande för den lilla i magen. God fortsättning på det nya året!
lille oscar + bebis Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2008 okei, så det er trygt så lenge jeg bare holder meg til svømmebassenget, og unngår boblebadet?
Mullemor Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Vi har Sundance Massasjebad. I veiledningen der står det at gravide fint kan bruke badet så lenge det ikke er over 39-40 grader. Hos oss holder det i alle fall lenge med 37-38 om vinteren..
ma-85 Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Det er faktisk ikke farlig med boblebad heller. Det skal veldig mye til å bli overopphetet - man går opp av vannet lenge før den tid. Nesten umulig å bli overopphetet i vann, fordi det vil bli så ubehagelig at man går opp, lenge før man kan ta skade. Da er soling mye farligere! Så boblebad er OK, badstu også, så lenge man lytter til kroppen sin og går opp/ut når man kjenner seg for varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå