Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Er oppvokst med hund men skal nå prøve noe nytt; nemlig å få meg en kattunge:) MEN; jeg tar gjerne imot noen råd på veien! Tenker få meg en hannkatt som jeg skal kastrere. Når burde kastrering skje? Hvilke negative sider er det ved en kastrert hannkatt? Passer en hunkatt bedre? Hva er viktig jeg ser etter når jeg er å ser på et kattekull? Vil ikke ha en dominant sky katt! Takker for alle svar:=D
Lykkeliten og jeg Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har hatt kastrert og ukastrert hannkatt og usterilisert og sterilisert hukatt. jeg foretrekker en sterilisert hannkatt. Hukatter kan få løpetidtendenser likevel (ikke kult) og hannkatter som ikke er kastrerte forsvinner fort når de blir voksne og tøffe og skal erobre verden (mistet to stk =( ) Jeg kastrerte min da han var noen mnd gammel.
Mammapudding Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Hei:) Vi har ei hunnkatt, så kan ikke uttale meg om hannkatter egentlig, men tror ikke det er så mye negativt med å kastrere ei hannkatt..men der kan sikkert noen andre svare:) Vi steriliserte vår katt da hun var gammel nok til det, husker ikke om det var 8 mnd eller 10 mnd..Eneste "problemet" med at hun er sterilisert er at hun blir litt tykkere enn usteriliserte katter..det sa i alle fall dyrlegen, men det kan jo ha noe med at hun er ei pyse om vintern som bare er ute og tisser og så skynder seg inn til maten og sofaen;-) Når du ser på kattunger så kan du se hvilken du får best kontakt med, hvilken som vil ha kos eller er mest nysgjerrig av seg..når jeg så vår pus så bare visste jeg at det var hun vi måtte ha:) Lykke til:) Husk å ta godt vare på katten, uansett!!!
qtpie Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Vi har 2 hannkatter som er kastrert. Måtte kastrere de ganske tidlig, da de begynte å markere inne når de var ca 5 mnd. Vi er veldig fornøyd med at vi valgte to stk fra samme kull. Vil anbefale det på det sterkeste. Det er ikke noe mere jobb, tvert imot. Og så har de selskap av hverandre og kan leke og tulle. Løper etter hverandre i full fart, vasker hverandre og sover sammen. Helt herlig. Vi valgte hannkatter fordi jeg hadde det for meg at hunnkattene er mer sære (på seg selv kjenner man andre...) Vet ihvertfall ikke om noe negativt med hannkatter.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Takk for svar! Som sagt er det på hundefronten jeg har erfaring så dette blir en ny opplevelse. Jeg ønsker ikke kattunger eller hokatt generelt. Har vært plaget med livmorbetennelser, innbillt svangerskap og you name it på hundene mine så nå ønsker jeg en mannlig utgave av det motsatte:) Tror nok det blir en monse ja. Men er det noen med flere råd her tar jeg gjerne imot det. Generelt råd om katter hehe:D Kan garantere den blir tatt godt vare på Er veldig glad i dyr men har aldri hatt katt da jeg er livredd den skal dra inn en hjelpeløs mus:( Hehe, vet ikke hva jeg gjør da men det får vi ta som det kommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå