Elle Vilde Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Jenta mi på 15 mnd har alltid vært helt umulig å få til å pusse tenner. Helsesøster sa at det viktigste var å få tannbørsten litt inn i munnen slik at hun ble vant til den, så vi har ikke tvunget henne så kraftig. Hun er veldig redd for munnen sin, muligens fordi hun har astma og er redd for ikke å få puste og hvis vi tvinger henne litt med tannbørsten blir hun alltid tett... Idag tenkte jeg at jeg måtte titte ordentlig på tennene hennes, for jeg synes de hadde fått litt brunlig farge, er m.a.o ikke hvite lengre (kan jo kanskje komme av at hun har begynt med jernmikstur som er brun og da), og øverst mot tannkjøttet var det skikkelig tykt belegg. Har skikkelig dårlig samvittighet, og føler at jeg virkelig har forsømt tannpussen. Vi har dermed nå bestemt oss for at nå skal det pusses ordentlig, og da må en av oss holde henne fast, og den andre pusse, men hun kjemper så hardt mens hun hylskriker at vi ikke klarer å holde henne rolig (og dette fremkaller da at hun blir tett...) Tenkte jeg skulle se etter tannpussen idag om vi hadde klart å få bort noe av belegget, og da så jeg at tannkjøttett hennes var skadet (dyttet oppover, noe liknende med det tannlegen sa var pusseskade på meg en gang). Har kjempedårlig samvittighet og er redd for at det ikke skal bli bra igjen... Hva er verst, belegg eller pusseskade på tannkjøttet? Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå