beautiful Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Veslejenta mi på 17 mnd har vært en drøm og legge på kveldstid nesten hele tiden, men for ca 2 uker siden startet he...hun blir helt gal når vi forsøker legge henne, med eller uten lys, jeg eller pappaen, uansett blir hun helt rabiat! Hun virker dødsredd for og si det sånn. Har måttet legge oss sammen med henne og holde henne i hånden gjennom sprinklene men nå nytter ikke det lenger heller...må legge meg med henne og holde rundt henne...men hun sovner jo "aldri"! Prøver jeg og liste meg ut etter en time blir hun helt fra seg igjen, vrenger seg opp og hyler! Dette begynte for omtrent 2 uker siden, vet ikke om noe som kan ha utløst det heller. Så nå sitter hun på fanget mitt... Noen gode råd gjerne???!!
~sjiraff~ Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Bytt seng. Mange barn blir av en eller annen grunn redd for sprinkelsenga..
Contura Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Guttungen vår som nå er 3 1/2 hadde også en sånn periode på den alderen. Det som hjalp for vår del var å introdusere et "koseteppe" - mykt og godt som han fikk ha med seg i senga. Vi begynte bare å bruke det som kos, pakket han inn i det en stund før før leggetid og gjorde det til en trygg og god ting. Han har det med seg i senga enda og elsker det. han har aldri vært noe særlig interessert i hverken kosedyr, smokk eller andre ting - men dette hjalp. Min første som nå er 11 hadde også en liknende periode og der gjorde vi akkurat som dere - prøvde å være i rommet, ligge sammen med henne o.l. men det straffet seg - det ble et krav fra henne å ha oss der og det tok lang tid før vi fikk en normal leggerutine på henne etter det, så ut fra min erfaring anbefaler jeg ikke å la henne styre leggingen på den måten. Hold på rutinene selv om det kan skjære litt i hjertet. Husk at de små ofte kan være små manipulatorer som elsker å få viljen sin. Det trenger ikke være noe alvorlig som ligger bak - kanskje hun rett og slett bare prøver dere ut. Ei på 17 mnd. er slett ikke for liten til å være litt utspekulert Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå