fiffimamma Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Dette er mitt andre svangerskap, og i det første gikk jeg opp 20 kg. Nå er jeg 32 uker +3, og har gått ned 5 kg tilsammen siden jeg ble gravid og har ikke gått opp de kgène igjen... Er lettere nå enn når jeg ble gravid. Jeg var dårlig de første månedene men har kastet opp bare tre ganger på disse 7 månedene. Flere som har det slik? Hvordan er formen deres? Energien min er absolutt ikke tilstede for babyen tar av mine fettlager. Jeg spiser vanlig mat, godteri og av og til junk food. Likevel så går jeg ikke opp...Har til og med gått ned ett kg i jula.. Hva som er problemet. Ikke det at jeg ikke vil gå opp så mye, men må begynneå lure på om dette er sunt? Oops blei litt langt dette....
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Tja, du hadde kanskje "litt å ta av"? Det sies jo at de som har litt ekstra ofte ikke går så mye opp som de som er tynnere. Ser det på meg selv, hadde kanskje 5-7 kg over min idealvekt ved start og har nå kun gått opp 3 kg i uke 27.
fiffimamma Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2008 Har litt å ta av ja, men er ikke av den største typen nei. Men det var jeg ikke sist heller, og da gikk jeg opp 20 kg (som forresten nå er borte, to år etter).
Pysjen Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Bare nyt det;-) Sist veide jeg 77 kg når jeg ble gravid Gikk litt ned i vekt i svangerskapet, og når jeg kom hjem fra sykehuset etter fødsel veide jeg 63 kg Håper på noe liknene denne gangen også;-) Er bare 5 uker på vei nå.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Det har ikke så mye å si om hvor mye en har fra før! Er mer det at har man masse fra før så er man ekstra forsiktig! Jeg er i uke 32+6 og har gått opp 1.7 kg tilsammen... Må ta ekstra vitaminer hver dag fordi jordmor synes jeg har gått opp så lite!
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Mulig man er ekstra forsiktig, men det er ikke jeg. Lever helt vanlig og sliter ellers med et søtsug/sug etter nei-mat... Er det noen som bare stapper innpå, da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå