Nullenusken Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Jeg skal til legen i morgen for å finne ut hvorfor jeg ikke blir gravid. Har ikke vært der tidligere i denne sammenhengen... Hva skjer på denne undersøkelsen? Er litt nervøs.... Må jeg ha med noe spesielt? Blir noe undersøkt? eller er det bare en samtale osv?
villevalle Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Hei! jeg var på min første undersøkelse for 4 mnd.siden. Litt skummelt, hadde bare vært hos gyn. i forbindelse med p-piller og test av kreftceller. Det første de gjør er en vaginal ultralyd. Ikke noe vondt. En stav med gele som føres inn i skjeden som viser om alt er i orden i forhold til eggstokker, livmor etc. Tar et par minutter. Hos meg så viste hun meg skjermen og forklarte at de små mørke rundingene var egg som ventet på å bli befruktet, men hos meg så har jeg ikke fått mensen etter å ha sluttet på piller for 1 år siden. Du må også ta blodprøver for å sjekke om det kan være en hormonforstyrrelse. Jeg har for høyt nivå av prolaktin, og har fått noen piler som skal senke det. Dette er årsaken til at jeg ikke har fått mens. Lykke til!
Ladybug~N&E Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 det er både samtale og undersøkelse. legen vil spørre deg om en masse saker og ting og så vil han/hun nok foreta an gynekologisk undersøkelse og ta div. prøver. kjønnsykdommer f.eks. og masse blodprøver for å teste hormonbalansen din. du vil da bli bedt om å komme tilbake og ta blodprøver når du har fått mensen og en gang til enda litt senere. du trenger ikke ha med deg noe som helst. har legen ikke ultralyd utstyr blir du sendt til en gynekolog. hun tar vaginal ultralyd for å sjekke livmor og eggstokker. om man ikke finner noe på blodprøvene hos legen og gynekologen ikke finner noe galt med hverken livmor eller eggstokk så får man som regel sjekket egglederene. dette gjøres på sykehuset om egglederene dine er helt fine er neste skritt å få testet mannens sæd.
Nullenusken Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 Vel, da er jeg hjemme fra legen etter første utredningstime... Fikk bare noen få enkle spørsmål, og så skrev hun et brev til en gynokolog med henvisning til at jeg skulle få undersøkelse der... Ellers skjedde ingenting... Og jeg som hadde mannet meg opp til masse undersøkelser osv... Jaja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå