Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 jeg forventer at når sambo (far) sier til barnet at nå er det leggetid, nå kan du gå og pusse tennene, så skal barnet gjøre nettopp det. Mens her skjedde det forleden at h*n sier: nei. Og far lar det ligge noen minutter, og sier igjen: Nå kan du gå og pusse tennene dine, og h*n svarer nei. Og når jeg forsøker å si at han må være bestemt, og gi barnet tydelige grenser, blir han sur! Selv om jeg sier at det er for at barnet skal ha en konsistent far som gir trygge rammer og konsistente regler. er det jeg som har gjort noe galt her? for jeg føler fremdeles at jeg har rett, og synes jeg ser at h*n tester grensene for å sjekke at de blir overholdt.. nå skal det sies at h*n er her sjelden for tiden, og far lemper på grensene for å "skjemme h*n bort litt når h*n for en gangs skyld er her"... blir ikke det feil...?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Sånn er det her også... 3 av 4 kvelder i jula måtte han sitte på sin 5 åring for å pusse tenna, jeg ble så sint.. gikk inn å sa til gutten, nå reiser du deg og pusser tenna og legger deg uten noe mer tull, da ble det stille hehe.. han har respekt for meg. .men det er kun pga at jeg har regler og rammer rundt ting i heimen.. mens far har dårlig samvittighet og da er alt lov.. blir feil spør du meg.. må sies at jeg er kjempeglad i mine stebarn.. og elsker når de er her!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå