Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 JOBB 1: Nåværende jobb - Fast 70% sykehus - Turnus, derav helger og høytider - Betale parkering (50 kr dagen) - Levere junior tidlig (6.45) og hente sent (16) i barnehagen - Liker arb.miljøet, men ikke arbeidsgivers metode å behandle ansatte - Lang vei (20 min kjøring) - Greit betalt JOBB 2: - Fast 100% barnehage - Samme barnehage som junior går i - Gratis parkering - Kort vei (5 min kjøring) - Ikke helger eller høytider - Dårligere betalt? (ikke rett utdannelse) JOBB 3: - Fast 70% sykehjem - Gratis parkering - "Kort" vei (10 min) - Turnus, derav helger og høytider - Bedre betalt enn jobb 1 og 2?
Gjest mphs Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Ville valgt jobb 3. Men jeg syns ikke 20 min reisevei er langt. 1 time begyner å bli mye.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Ja, 2 eller 3. Heller mest mot 3.
hit og dit Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Jobb 1 Den mest givande og spennande arbeidsplassen, etter mi erfaring.
Butterfly_Flip Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 jobb 3. 50 kroner dagen for parkering er jo helt sinnsykt dyrt i lengden...
jordbærsjokolade Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har erfaring fra sykehjem, ikke som spl men som assistent. Ville aldri ha gått tilbake til det yrket igjen. Veldig slitsomt og får stor følelse av å ikke sterkke til, men det kommer muligens an på hvilken kommune man jobber i også da. Mulig du har jobbet på sykehjem tidligere og syntes det var greit? Jeg ville gått for barnehagejobb:)
HTC Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 20 min reisevei er ingenting i min målestokk, pr i dag har jeg ca 1 time en veg. Liker å ha fri høytider, det betyr mye for familien. Hvilken jobb vil være mest spennende, utfordrende og gøyal for deg? Er det STORE lønnsavvik mellom disse? Velg jobben som gjør deg mest lykkelig ut fra din situasjon og finn ut hvor stor lønnsforskjell det egentlig er mellom disse jobbene. Lykke til! Spennende valg!
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 1 eller 3. 1 er jo en jobb du kan videreutvikle deg i, og arbeidsgivers metoder bør dere selv ta opp med fagforeningen deres. Lang vei er når man snakker om minst en time i bilen, 20 min er "ingenting". 3'ern er jo en helt grei jobb, men tenk litt over om du vil trives i en slik jobb. Tror dessverre ikke at det er så veldig mange utviklingsmuligheter i en slik jobb, som det er på et sykehus. 2'ern ville jeg ikke vurdert engang, siden du tydeligvis har annen utdannelse. Og nå må ingen lese at jeg ikke synes dette er en viktig jobb, for det er det absolutt, men bruk utdannelsen din! Du trengs i helsevesenet!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. januar 2008 20 min er ikke langt sånn sett, men i forhold til de 2 andre jobbene er det langt =) Kunne tenke meg å jobbe med barn, men har aldri gjort det før så vet på en måte ikke hva jeg går til sånn sett.. Tror ikke det er store forskjellen i lønn mellom nåværende jobb og jobb i barnehagen.. Mtp barnehagen er 100%, ingen parkerings.utgifter og kortere vei;ergo mindre dieselbruk..
olla Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Er turnusene hver 3. eller hver 4. helg?? Og er lønnsforskjellene veldig store? Har du stor familie(jo større familie, jo kjedeligere med helger og høytider synst jeg)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. januar 2008 Hver 3.helg.. Er ikke helt sikker på lønnsforskjellene,tror ikke de er SÅÅÅ store.. Har mann og 1 barn.. Mannen ser jeg bare på kvelden,da han jobber natt og sover på dagen..
olla Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 D a tror jeg at jeg hadde søkt 1 års permisjon(eller 6 mnd) og prøvd en av de andre? Vil du jobbe med barn, så hvorfor ikke prøve barnehage??
Sentralstøvsugeren Skrevet 2. januar 2008 #14 Skrevet 2. januar 2008 Uten å ha lest øvrige svar.....jeg ville valgt den jobben du "brenner" mest for......
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. januar 2008 Ja kunne tenke meg å prøve å jobbe med barn... Selvom det er full stilling, så er det jo kortvakter også, så junior slipper være der hele dager..
m@msen :) Skrevet 2. januar 2008 #17 Skrevet 2. januar 2008 Hvis du er utdannet sykepleier kan styrer i bhg søke om disp. fra utdanningskravet om å være førskolelærer isden du har høyere utdanning. Dermed kan lønnen bli ganske grei som pedagogisk leder. Som assistent kan du nok ikke kreve noe høyere lønn. God ide å søke permisjon fra nåværende jobb for å prøve noe annet. Lykke til med valget!
~sjiraff~ Skrevet 2. januar 2008 #18 Skrevet 2. januar 2008 Hadde gått for nr 2. Fri i helger og helligdager er verdt mye opp mot lønn i mine øyne )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå