Gå til innhold

Trening i vann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hørt at det kan være litt uheldig å trene i basseng de siste mnd.

pga det lett kan bli infeksjon ol.

Noen som vet??

Takk for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags infeksjoner tenker du på da, at slimproppen kan gå?

Jeg har vært på bassengtrening og fått beskjed om at vi kan være med å trene helt til termin.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,

vet ikke helt hva slags infeksjoner, men det var bare trenings-veilederen min som snakket noe om det. (virket egentlig ikke helt som hun hadde peiling, men man hører liksom på alt mulig rart!)

men hvis du har fått beskjed om at man kan trene frem til termin, så er jo det helt supert ;) Da tror jeg at jeg tar sjangsen på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært med på trening i vann, men husker jeg fikk beskjed når jeg gikk med førstemann for fire år siden at det var lurt å holde seg unna de siste månedene. Dette var det legen min som sa når jeg spurte om å være med på bassengtur sammen med noen venninner. Grunnen var at det florerer mye bakterier på sånne steder og at en gravid kropp er mer mottagelig for infeksjon. Derfor har jeg aldri tenkt noe mer over det, men kan jo hende at de har funnet ut noe annet de siste fire årene også, ting forandrer seg jo hele tida =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på bassengtrening for bekkenløsning, og har fått beskjed om at jeg kan være i vann helt til slimproppen eller vannet skulle gå.

Jordmoren min sa det samme sa jeg spurte henne sånn for sikkerhetsskyld.

Slimproppen har jo som oppgave å holde alle bakterier ute:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...