Gå til innhold

brennkopp i øret - noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille jente på 10 mnd har fått en brennkopp i øret (ganske sikker på at det er det, siden onkelen hennes hadde det nylig). Den har spredd seg innover, men tror ikke den har kommet til øregangen enda. Kan det skade hørselen hvis det gjør det? Bør vi ta en tur til legen? Har ikke lyst til å ta henne ut, for hun har høy feber og preget av det. Er et lite stykke å kjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter fikk også det ved noenlunde samme alder. Du bør ta henne med til legen for å få en salve å smøre på, fo sannsynligheten er stor for at hun klør seg i øret og da sprer det seg. Min datter rakk å få brannkopper nedover kinnet også før hun fikk behandling. HUn fikk penicillin i tillegg til salve.

Skrevet

Oh, det at jeg hatt! Klødde, klødde og klødde - la hun få en salve på. Bør kanskje også tas en stafylokokk/streptokokk-prøve...jeg måtte rett på pencilin.

Skrevet

har smurt litt med bruledin, reseptfri salve, men tørr ikke ta noe i selve øret. På tlf m legevakten sier de at det ikke er noe jeg kan gjøre, bare skylle det (ikke lett gitt!!). De gir visst sjelden antibiotikasalve til unger i følge de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...