Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få min datter på 3 til å rydde lekene sine om kvelden før sengetid? Hun nekter plent,og reagerer ikke hvis jeg sier at jeg kaster dem hvis hun ikke rydder. Har til og med gjennomført den advarselen,men da hjalp hun meg heller å plukke opp lekene i søpleposen.(hehe må le litt av akkurat det) så den kom jeg ikke langt med. Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det før barnetv? Ingen barnetv før lekene er ryddet. Funker her.

Skrevet

det funker ikke her. Jeg har prøvd. Hun gidder rett og slett ikke å rydde. Føler selv at jeg har prøvd det som prøves kan av metoder for å få henne til å rydde,men nei... :-(

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Hm... kanskje hun ikke bør få lov til å finne fram lekene sine i det hele tatt en periode? Så kan jo du/dere gjøre et nummer ut av at dere voksne rydder etter dere selv, la henne hjelpe til med det dere gjør og få masse ros hvis det tilfeldigvis skulle inkludere noe rydding (og ros for all hjelp i det hele tatt, selvfølgelig).

Bare et skudd i mørket, dette, har selv en meget bestemt liten frøken, så jeg skjønner problemet=)

Skrevet

Ikke for å være frekk, men du kan jo begynne med å være konsekvent. Hvis du sier at du skal kaste noe, så nytter det ikke å plukke det opp igjen av søppelposen. Da skjønner hun jo at du ikke mener det du sier.

Min sønn var/er et utpreget konkurransemenneske. Vi konkurrerte om hvem som kunne rydde mest/fortest - måtte selvsagt sørge for at han vant. Ettersom han ble flink å telle, kunne vi også telle lekene hans mens vi ryddet.

Skrevet

Jeg sier så enkelt som så at om 15 minutter så kommer jeg med støvsugeren.. alle leker som er på gulvet da forsvinner.. og tro meg, her forsvinner de i ukesvis, til de har gjort seg fortjent til å få dem tilbake. Det betyr i praksis at de må rydde bra 2 ganger før de får de tilbake. Funker som bare det her, har ikke fjerna noen leker siden sommeren.

Som hun andre sa... vær konsekvent. Det er kjipt de første gangene, men så skjønner hun fort hva hun har å forholde seg til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...