Gå til innhold

Hvilke brystpumper er best?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk gjennom denne øvelsen for et par måneder siden. Jeg kjøpte en Medela mini electric, som pumper på begge bryster samtidig. Liten og grei, går også på batterier. Noen på nettet er ikke fornøyd med den, andre er det. Jeg kjøpte den pent brukt forresten. Ellers så tror jeg Alliance apotek har den. Lykke til. Her er det mange meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk førstemann for fire år siden prøvde jeg avent sin pumpe, den funket bra, men blir tungvind hvis du må pumpe mye. Det er god trening for fingrene kan man si, da det er en håndpumpe. Innimellom måtte mannen min pumpe for meg, da jeg var helt utslitt. Til slutt fikk jeg låne en elektrisk pumpe på helsestasjonen, helt gratis. Måtte bare betale et depositum som jeg fikk tilbake da jeg leverte pumpa. Det var som å komme til himmelen =) Så denne gangen har jeg ikke invistert i noen pumpe, satser nok på helsestasjonen denne gangen også dersom det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Avent sin pumpe forrige gang, men det tok veldig lang tid. Det gikk ikke lang tid før jeg lærte meg å håndmelke, og det gikk utrolig rask og lett. Prøv i dusjen og klem ut litt melk, da varmt vann stimulerer utdrivingen. Deretter bruker du samme teknikk og melker rett opp i tutteflasken :) Jeg klarte å tømme brystet mye mer på denne måten enn vhja pumpe, og jeg kunne i tillegg tømme bestemte deler av brystet hvis jeg kjente at der var tilløp til knuter etc. Det hendte også at jeg våknet av melkespreng og da er det deilig å kunne lette litt på trykket i vasken på badet på nattestid hvis småen sov f eks. Så håndmelking anbefales på det varmeste! Kan utføres når som helst og hvor som helst, trenger ingen maskin og det er ikke ørten pumpedeler som må vaskes/ kokes etterpå. Prøv, så ser du hvor lett det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...