Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd dette? Erfaringer? Er så spent. Gutten min på 11 mnd fikk det før han sovnet i kveld. Han våkner hver 1/2 time hele natten. Er utslitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ringe lege i morgen å be om det. Vår gutt våkner stort sett hver time fra han legger seg. Har holdt på sånn fra han var ca 5 mnd. Nå er han 8 mnd.Vi har prøvd alt og siste krampetrekk er fotsoneterapi.

Hadde første behandling der i dag, men som med alt annet vi har prøvd, tviler jeg på at det hjelper. Var det fastlegen sin som skrev det ut? Fortalte han noe om evt bivirkninger?

Vil veldig gjerne høre hvordan natten har gått, så blir glad hvis du gir en lyd i fra deg!

Skrevet

Vi har også prøvd alt! Homeopat og akupunktur. Ingen ting har hjulpet så langt. Har store forventinger til natta. Legen sa ingenting om bivirkninger...Skal gi beskjed i morra hvordan det har gått. Har sovet fra kl.18.50 nå..

Skrevet

Hvor lenge har han sovet så dårlig?

Skrevet

Ville dobbeltsjekket dette med legen, iflg felleskatalogen skal ikke vallergan gis til barn under 2 år pga usikre bivirkninger, var en debatt her for noen uker siden, søk opp Vallergan så får du sikkert flere erfaringer.

Skrevet

Han har sovet dårlig i 6mnd! Er klar over at det står 2 år i felleskatalogen, men jeg må kunne stole på legene.

Vi hadde en drømmenatt i natt. Sov fra 18.50 til 01.00. Gav han smokken så sov han videre til kl.05.00. Smokk igjen. Sto opp kl.06.45. En drøm for oss. Kanskje blir det enda bedre i natt?

Lykke til hos legen!

Skrevet

hva er vallergan og hvorfor gir man dette??

Nyskjerrig =)

Skrevet

Vallergan er en allergimedisin, men brukes som "sovemedisin". Den er så trøttende at man ikke gir den ved allergi. Vi bruker den for å få et liv!!!!!!!!!!

Skrevet

ok,takk...

må ha vært det jeg fikk i mine unge dager da jeg var allergisk =) hehe sov hele sommeren igjennom da jeg var så trøtt..!!

nei spøk til side - huff høres ikke bra ut! Man blir gal uten søvn ja!!

Legen vet jo hva han skriver ut så bruk den og sov godt... så det gikk så fint i natt - deilig det da!!Har heldigvis DEN sovebabyen på 3 mnd - sover heeele tida og ENDA føler jeg meg sliten.. Så kan bare tenke meg hvordan dere har det uten søvn stakkars...

Håper det fortsetter å virke!!

Skrevet

Så deilig at dere fikk sove!!!!

Leander la seg kl 1920 og sov sammenhengende til 0230. Det er ny personlig rekord!!! Fikk da smokken og sov til 05. Får håpe det er fotsoneterapibehandlingen som har git effekt.

Merker du noe på gutten din i dag om han har hangover eller er sutrete?

Skrevet

Er veldig interessert i å høre hvordan det går de kommende nettene som det hadde vært kjekt om du kunne gi en lyd fra deg i morgen også :-))

Skrevet

Han er litt sutrete i dag, men det er han ofte synes jeg... Sovnet kl.09 igjen og sov til 10.30! Herlig! Bra at forsoneterapi virket! Du hører fra meg!

Skrevet

Det er vanlig å gi vallergan under 2år også om det er nøddvendig. Hos oss sov han som en drøm tre netter, men deretter ble det litt værre igjen før det ble bedre. Ingen vidundermedisin, bare en hjelp på veien..

Skrevet

Hvis du søker oppe til venstre på siden her på vallergan får du opp masse tidligere diskusjoner rundt dette. Masse nyttig info og tips..

Skrevet

Hvordan gikk det i natt???

Skrevet

Hei!

Lillemor fikk Vallergan i nov. Da var hun 7,5 mnd og hadde sovet 2-3 netter rundt siden hun ble født (sluttet med nattmat da hun var 4,5mnd). Vi ga henne det i ca 3 uker. Det var for å få henne til å komme inn i en rytme. Men rytmen varte ikke lenge etter vi sluttet. Så rett før jul begynte vi igjen. (Har også kjøpt Sov Godt-boka, så vi samkjører med metoder.)

Denne gangen skal vi holde på ca 1 mnd, håper det hjelper denne gangen. Hvis ikke så kjører vi bare på med metoder fra boka. Etter bruken av Vallergan er vi jo litt mer uthvilt til å ta opp kampen igjen om den skulle komme.

Har merket at hun er blitt roligere og mer tilfreds på dagene.

Hun er også veldig tørst på morgenen. Gi henne alltid vann når hun våkner, og hun drikker som bare det!

Jeg gir henne litt mindre dose enn det legen skrev på resepten. Fuker for det..

Lykke til ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Kan jeg spørre hvor mye (dosen dere skal gi) legen har skrevet ut for dere og hvor mye dere tar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...