Gå til innhold

Noen andre med sutrete baby?


Matja

Anbefalte innlegg

Min lille er nå 8 mnd, har 4 flotte tenner og beveger seg rundt på gulvet. Hun "prater og pludrer" og skriker høyt. Hun klapper i hendene eller trommer. Hun får velling om kvelden (jeg har ikke begynt med leggerutiner enda...) og sovner dermed i armene mine før jeg legger henne i sengen. Da sover hun hele natten og våkner blid og fornøyd i åtte-tiden.

 

MEN det er et MARERITT å skifte bleie og kle på. Hun ligger på magen på stellebordet og vrir seg i alle himmelretninger når jeg skal kle på. Jeg blir gal!

 

Hun har også begynt å gulpe litt igjen, så nå må jeg la vær å legge henne på gulvet eller i sofaen, for da er alt utspydd etter kort tid!

Hun vil heller ikke ha mat, så i dag har hun spist minimalt, men drukket velling i stedet.

 

Hvis jeg ikke er i nærheten, og da mener jeg ikke i samme rom, men helst oppå henne, så er hun tydelig misfornøyd. Jeg skjønner ikke hva dette kan være?!

 

Jeg er alene med henne, og kjenner at jeg begynner å bli rimelig sliten Nå har det jo vært jul, og vi har vært hos mine foreldre noen dager, og på nyttårsaften lå vi hos min bror med familie, men likevel....

 

Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Her er også junior en happy skrue (stort sett. :) ..)

helt HÅPLØS på stellebordet (samme som du skrev)

og liker heller ikke være alene. Han begynner å hyle når enten jeg eller "andre" (pappan/besteforeldre osv) går ut av rommet og han blir liggende alene på gulvet! Snakket med noen andre i barselgruppen og der var det flere som hadde det samme og sa det var "separasjons-angst" / at de er redd for å bli gått fra og glemt.

Prøver å synge / prate høyt osv mens jeg er i rommet ved siden av så han skal høre jeg er i nærheten, men det hjelper ikke noe særlig.

Bare hvis han er super-busyt med en spennende leke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men legger du ham om kvelden og så sovner han av seg selv, eller må du bysse og styre da også?

 

Nå våknet hun etter en halvtime i dag og i går, og da holder hun det gående i en time eller to med skriking. Det nytter ikke å forlate rommet for da snur hun seg over på magen og ser opp i luften mens hun skriker. Hun ligger i pose, men det hjelper jo ikke. Eller så reiser hun seg halvveis opp. Og SKRIKER!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...