Gjest Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Hadde dere splittet to helsøsken? To gutter 5 og 6 år. Det hadde aldri jeg gjort, men det er jo opp til foreldrene å vurdere.. men jeg ville ikke gjort dere. Hva mener dere?
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 altså at barna bor hos hver sin forelder, det er det jeg mener.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Jeg mener det er feil så lenge de har det best sammen. Hvis det er noe spesielt med den ene og han har spesielle behov så ser jeg annerledes på det. Men 2 friske søsken bør ikke bli splitet. Og jeg tror snart foreldre får tenke på hva som er best for barna oppi dette og ikke sine egne behov.
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Det er en bekjent av meg som skal gjøre dette. De har nettopp tatt ut seperasjon. Begrunnelsen var at guttene var i tottene på hverandre hele tida og at den ene sønnen skal utredes for adhd. Men jeg mener at guttene bør vokse opp sammen uansett. Guttene har jo et bånd selv om de krangler (akkurat slik brødre gjør!) og det er ikke nødvendigvis positivt å skille dem. Å la barna vokse opp som to enebarn mener jeg ikke er gunstig, barn har godt av å lære seg å leve med sammen med andre. Uansett om det er adhd inni bildet eller ikke. (merk: kun utredning, ikke diagnose enda) Greit å vite om jeg er på bærtur nå altså
fox`y Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 næi jeg ville ikke gjort d næi.blir helt feil i mine øyne d...
mamma-til-4 Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Aldri i verden om jeg hadde splittet 2 søsken,så sant de ikke maset om det selv og var store nok til å være med å bestemme. Har 2 tette 2 ganger her og de to eldste maser,krangler,sloss og herjer som bare det de.Tror ikke det løser seg ved å splitte dem.Da vil savnet etter den andre komme og det bringer ofte med seg ett og annet det også. Unga er glad i hverandre og er knyttet til hverandre,uansett om de ikke viser det så ofte her hjemme,så er det ingen som kan komme mellom dem når noen andre prøver å "bøse" seg på en av de. De er sammen uansett hva som skjer gitt.
Joikaboll@ Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Ville nok gitt det en sjanse, men med noe overlapping så dem ikke blir totalt splitta. Pga situasjonen du beskriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå