Gå til innhold

Fedrekvoten kan avvikles samtidig som mor....MEN:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr det at da faller permisjons pengene til mor bort?

Her skal far ha fri 2 dager i uken i så mange uker som tilsvarer 30 dager. Men mister jeg perm.penger disse to dagene?

Lønner det seg da heller at far tar ut ferie disse dagene? Og evn tar permisjon når han egentlig skal ha ferie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dine permisjonspenger blir automatisk stoppet når far tar ut sin permisjon. Økonomisk lønner det seg nok at han evt. tar ut freie disse dagene, dersom du ikke skal jobbe. Noen syns det er hyggelig å være hjemme samtidig, andre syns det er viktig at far får sine 6 uker alene med minsten. Anbefaler dere uansett en lang ferie sammen til sommeren (eller annen tid)! Han kan evt. ta ut permisjon når du har ferie.

Skrevet

Vi skal dele fars 6 uker i to deler av 3 uker.

Da tar jeg ferie de 2x3 ukene, og får ikke permisjonspenger. Er jo ferie, og får bruke av feriepengene som kommer i mai.

Slik jeg har forstått det får ikke du da penger de dagene far har permisjon, fordi begge to IKKE kan få permisjonspenger samtidig.

Ingen ekspert, men det jeg har fått vite her inne, nav på nettet, samt ved å ringe de...

Skrevet

Ja, de ville jo være for gæærnt at man mottok penger samtidig slik at begge fikk full økonomisk deknking av å gå hjemme m baby på likt;)

Da tror jeg vi setter opp 2 feriedager i uken på mannen. Også permisjon, mens jeg tar ferie i juli. Og til slutt at han får 4 uker alene m baby, mens jeg går disse ukene tidligere tilbake i jobb. Da må vi vel ha fått dekket de fleste sine behov, tenker jeg:)

Dette er småkompliserte greier for hormonell dame i dag kjenner jeg.

Tusen takk for svar, jenter!

Skrevet

Her har vi gjort det slik at far skal ta 8 uker pappa-permisjon. Han stjeler to uker av meg. Så da har vi 5 uker "ferie/fri" sammen også skal jeg jobbe de resterende 3 ukene. Jeg har kun annenhver helg stilling fast så det betyr i praksis kun en helg jeg må i arbeid i den perioden. Helt genial løsning synes jeg, på den måten får far værre litt mer hjemme også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...