Mamma til rakkerunge Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Jupp.. Ikke lenge til jeg bare sier det som det er, litt lei av denne grøt-traskingen som jeg holder på med. snakket faktisk litt om emnet på nyttårsaften, da en av kompisene hans ble pappa i romjulen. Og da sa kompisen at nå er det bare dere to igjen, så da kom temaet opp uten at jeg måtte hinte (jippi). Om ikke annet, så sa min kjære at han ikke lenger er helt "drit-i-buksen" nervøs lenger for dette med barn. Men lurte også på om jeg ikke forsto han litt. og det gjør jeg. Ble sånn delvis enig om at vi først og fremst må få en ordning på han eks-heks og samvær/foreldrett osv med hans datter. Er nok det som gjør situasjonen veldig vanskelig for oss. Var faktisk meg som sa det, at før den situasjonen har blitt avklart og bedre (!!!) så kan vi ikke få et barn. For det er utrolig slitsomt, og attpåtil få et barn oppi det hele, vel selv jeg i min babysyke-tilstand, skjønner at det ikke er ideelt. Så.. krysser fingrene for at møtet hos advokat går bra i morgen, og at vi får fortgang i situasjonen, slik at jeg også kan begynne å planlegge litt. Godt nyttår jenter.
lilleanna Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Akkurat sånn har jeg også hatt det. Det som er så dumt er at vi har ingen garanti for at forholdene mellom moren til barnet og oss, med tanke på samvær, vil bli noe bedre i fremtiden. Med tanke på dette setter vi våre egne ønsker på hold og utsetter vårt eget liv, mener nå jeg. Jeg har her i huset sagt at det er uaktuelt å vente til samvær og eks-heks roer seg, før jeg skal gå videre med mitt/vårt liv. Du kan jo vente en stund til, og se om det ordner seg, men ikke vent for lenge slik at du blir bitter og sint. :-)
Mamma til rakkerunge Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Heldigvis ikke den bitreste typen av natur. Men er jo frustrerende når andre utenforstående t rekker i trådene i vårt liv! Ellers har vi vært hos advokat i dag, og hun mente eks-heks var helt på grensen til ustabil/psykopat. Godt å vite at en utenforstående ser vårt problem også. Så foreldreansvar var "a sure thing". Enda bedre at adv. mente eks-heks også måtte betale våre adv.utgifter siden hun har blitt rådet på mekling til delt foreldreansvar. Tipper det blir litt verre en periode nå når hun skjønner konsekvensene av sine handlinger. Men vi er hvertfall på riktig vei.. endelig! Jippi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå