Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker barna deres smokk? Hvor gamle er de og hvor mye bruker de smokk? Jeg vet om en gutt på 3,5 år som går med smokk hele tiden..... og har fått litt smokkangst! Gutten min er bare 7,5 mnd, men jeg vurdere og trappe ned bruken og kun bruke den til å roe han om natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt tidlig og trappe ned når han er så liten. (synes jeg)

Jeg kommer til og kaste alle smukkene til lillemann(6m) før han fyller 2.

Da synes jeg de er for gammle for smokk.

Lillemann bruker bare smokk når han er grinete, noe han sjelden er, og når han skal sove.

Skrevet

Gutten min bruka sutt bare om natta når han var 3år, det hendte han gløymte den til og med. Så skulle me i bursdag til kompisen hans som er to mnd yngre enn han, og når me skulle kjøpe presang til han så ville min også ha presang. Ga beskjed om at fikk han presang nå så måtte han kaste sutten sin. Etter å ha tenkt litt så var det greit så lenge gava hans var pakka inn. Gjekk greit som bare det det.

Men dei som brukar sutt heile tida både ute og inne burde det trappast ned på. Første steg er at sutten blir ikkje med ut. Så er det bare i senga me bruker sutt også er det slutt.

Det beste er å trappe ned og bryte vanen barnet har med sutten. Det er bare ein vane. MEN har du først starta med sutte slutt så må du følge det slavisk sjav om ungen hyler og skriker. Det varar bare eit par dagar som regel.

Skrevet

synes det er alt for tidlig å slutte å gi ungen smokk når h*n bare er 7,5 mnd! hvorfor vil du slutte da egentlig??

Sander er 21 mnd og han har bare smokk i senga og noen ganger når Linnea har smokk så vil han også ha, men han bruker aldri smokk UTE..!!

synes det er helt håreisende å se barn som er opp til 4-5 år som bruker smokk på kjøpesenter!! synes grensa kanskje er på rundt 2,5 år eller no...

Skrevet

Jeg synes kanskje 1 år er grensen.. Min første brukte vel smokk til rundt 9 mnd, alle ble borte og han tenkte ikke over det. Håper det går litt sånn nå også. Jeg kommer uansett til å prøve å ikke ha det ute, bare i senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...