Gå til innhold

Hva slags madrass anbefaler dere da? + overmadrass =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan sikkert klare oss med en av skumgummi, men nå ville bestefaren kjøpe noe ordentlig da så da skal han få lov til det hehe.

Og så lurer jeg på om det finnes en "tett" overmadrass som kan vaskes og der barna kan ha uhell uten at det går igjennom til madrassen. MEN den skal ikke være som et tisselaken, for det blir for klamt.

Mange krav kanskje, men jeg vil kanskje tro at det finnes?

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter opp litt=)

Skrevet

Vi kjøpte overmadrass på Jysk. Den er ikke tett. (ville ikke hatt en som det ikke kommer luft til heller pga fukt). Men iallefall, vi har bare hatt ett uhell i senga og det trakk ikke gjennom overmadrassen. Og overmadrassen var bare å vaske i maskinen.

Går jo også ann å kjøpe vanlig overmadrass og så legge et tisselaken under den bare i "faresonen". Da blir det kanskje ikke like klamt.

Skrevet

Jo det er sant det. Men tenkte kanskje det var noen som produserte en slags madrass som var så finurlig at den var tett, men pustende hehe.

Er litt usikker på ullkorga. Blir ikke ull veldig varmt da?

Skrevet

Sjekk ut denne:

http://dry.no/produkter.html

her er slik du snakker om, som transporterer det bort på en måte, er tett. Ikke prøvd, bare sett reklame for den.

Skrevet

Husker ikke hva madrassen heter men det er ikke skumgummi affal, er kjøpt på en barnebutikk.

Overmadrassen er av merke Dry og har sånn tisseplast på den ene siden og stoff på den andre med glidlås i kanten. Den har jeg vaska mange ganger i vaskemaskinen pga oppkast bla, og den er helt super. Blir ikke klam av den affal.. Vet ikke helt hvor du bor da men vet de har den på baby shop bla.

Skrevet

Er den dry kid på linken over her som gutten min har forresten.

Skrevet

Ser at andre har svart og, så ja det finnes =) Har dry kid selv, og er utrolig fornøyd. Den er ikke klam, den er god å sove på (tror jeg iallefall, virker sånn =)) og den er utrolig lett å vaske. Tørker kjempefort, så om den går i vasken om morningen kan du få den tørr igjen til kvelden. Finnes i alt fra babystr. til voksenstr.

Som madrass i babysengen har vi en som er laget av kokosnøtter. Husker dessverre ikke hva den heter, men kjøpte den på babyutstyrsforretning. Den er akkurat passe hard, ikke sånn at barnet synker ned i den (noe som er en fordel f.eks i forhold til faren for krybbedød - det anbefales at madrassen ikke er for myk) men likevel god og sove på. Yttertrekk i stoff som kan vaskes og selve madrassen kan man spyle med vann. Veldig greit om den må vaskes. Ingen skumle stoffer i den, kun rene naturlige materialer. Er veldig fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...