Gjest Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Skulle egentlig ha ovnsbakt laks, men det tar så lang tid så ble kyllinggryte istedenfor. denne er forholdsvis kalorifattig, enkel å lage og kjempegod! Til 4 personer 500 g kylling i strimler 1 stor paprika i strimler 1-2 løk i strimler 1 tomat i tynne skiver 2 dl utvannet buljong 2-3 dl kesam eller lettrømme Stek kjøtt og grønnsaker. Krydre med salt, pepper, hvitløk og chili. Tilsett buljongen og rømmen. rør godt. Smak til med krydder. Kan også bruke andre grønnsaker... var helt NYYYDELIG!
Tommage♀♂ Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Nesten den samme gryta jeg pleier å lage, men jeg har litt karri i også, og tomatpuré i stedet for tomatskiver. Nam nam!
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 det skal jeg prøve neste gang, tommage =) takk for tipset!
mamma >to gull Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Det hørtes godt ut, prøver kanskje den imrg:-) Er det vanlig kjøttbuljong eller? Takk for tips!
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Ja brukte oksebuljong men sikkert ikke noe problem å bruke noe annet! jeg brukte 3 dl med rømme for å få den tykk da, men holder sikkert med 2. men da må man bruke litt mindre buljong tror jeg. Kjempegodt og mettende! Kan erstatte rømme med kesam også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå