Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med svetteproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med at jeg alltid får svetteringer under armene. Uansett hva jeg gjør så svetter jeg under armene og det er jo ikke pent. Kan man få noe uten resept på apoteket? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg syns har aller best effekt, er Aluminiumsklorid - du får det som roll on på apoteket. Den skal brukes 1-2 ganger i uka (etter rengjøring om kvelden, vaskes bort om morgenen og så bruker du deodorant som vanlig).

Skrevet

Det vet jeg ikke, men hadde samme problem selv. Heldigvis har det minket litt nå etter fødsel, men før brukte jeg å legge et truseinnlegg (!) i hver armhule dersom jeg hadde på meg en stram jumper. Da viste ikke ringene! =) Ellers selger de Stop 24 på apoteket-en deodorant som må lufttørke under armene, som hemmer svettekjertlene litt!

Skrevet

Heihei..

jeg har hatt samme problemet siden jeg var 14 år. har prøvd disse deodorantene, men ikkje funket.blitt enda verre etter at jeg fikk snuppa. nå i høst tok jeg mot til meg og gikk til legen. ble sendt til hudavdelingen i stavanger. nå får jeg sprøytet inn botox under armene. siden den dagen, 25 september har jeg ikke hatt en eneste svettering. svetter nesten ikke under armene når jeg trener engang. men jeg svetter på hele kroppen, spesielt i ansiktet også, men det kunne de dessverre ikke gjøre no me, men jeg merker at det har blirr bedre etter at jeg fikk botox fordi jeg ble tryggere på meg selv og ikke tenkte så mye på det. tidligere (er litt slik endå) ble jeg kempestresset om jeg traff folk ute fordi jeg begynte å tenke på at jeg ikke måtte svette med engang, og da svettet jeg jo som bare det...:( men som sagt, blitt bedre nå:) anbefaler at du kan tar kontakt med fastlegen din.. det er deilig å kunne bruke farger..:) kun gått i svart og enkelte typer stoff siden jeg var 14..

Skrevet

Jeg har også hatt det siden jeg var ungdom, men svetter ikke på hele kroppen slik som deg. Men svetter med en gang jeg begynner å stresse dvs. nesten hele tiden. Vet ikke helt om jeg tør å dra til legen enda, er jo så flaut.

HI

Skrevet

Jeg har også det problemet. Svetter heller ikke på hele kroppen, men bare under armene. Det lukter ikke fælt, men det er de ringene da.. Jeg har prøvd begge de deodorantene som er nevnt over. Men jeg har vedig sensitiv hud, så jeg har ikke klart å bruke dem. De svir litt, men hos meg så svir det veeeldig og det klør noe vanvittig.. Men ei venninne har ikke den opplevelsen av deodoranten. De er reseptfrie.

Prøv dem først!

Jeg visste ikke at man kunne gjøre noe med det.. Hm.. Kanskje jeg skal ta det opp med legen.. Hvor mye koster slik behandling? Hvor ofte gjør man det?

Skrevet

Den stop sprayen de har på apoteket fungerer veldig bra på meg altså, kan være verdt ett forsøk.

Skrevet

Jeg bruker også aluminiumklorid 25%, anbefaler den. Hadde problemer før men viss jeg bruker den nå svetter jeg nesten ikke i det heletatt på noen dager, før det kommer litt og litt tilbake.. Men bruker den kanskje annenhver mnd nå, måtte bruke den oftere i begynnelsen

Skrevet

Hvor mye koster disse deodorantene da?

Skrevet

joda, det er mye en kan gjøre visst. vi begynte med botox for å se om det ville fungere. jeg betaler en egenandel på 280 kr.. tror jeg det var, hehe.. hvis man går til privatklinikk koster det flesk.. rundt 6000 tror jeg. jeg skal tilbake etter 4 mnd for å se virkningen. det pleide å virke mellom 4-12 mnd. men du kan jo forsøke deodorantene først. jeg ar heller ikke villet gå til legen, men stol på meg.. når jeg endelig bestemte meg for å høre og har fått gjort noe med det er det bare såååå deilig. det er verdt og bli litt flau for:) legen min på hudavdelingen sier at det er mange som sliter med problemet og at mange ikke går til legen eller ikke snakker om det med noen fordi det er tabu:( jeg levde med sambo i mange år før jeg tørte å si noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...