1, 2, 3!!! Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Betyr? Var på 3'dje kontroll i dag, 19+0 i dag. Å dette ble skrevet under terminen...
Mininni Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Jeg tror at Placenta Previa betyr at morkaken din er foranliggende (foran fødeåpningen). Marginales betyr nok at den bare ligger litt/delvis foran. Jeg har det samme, noe de så på ordinær UL i uke 18. Det kan innebære at man må ha keisersnitt hvis morkaken ikke flytter seg (noe den imidlertid gjør i de fleste tilfeller). Dette skal jeg undersøke på ny UL nå i uke 29.
1, 2, 3!!! Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2008 Hmm... Okej! Skal tilbake i uke 32 ca, så får vi se da. Fikk også vite på ordinær UL at morkaka lå forran, kant i kant med åpningen. Bare skjønte ikke hvorfor legen skrev dette der han gjorde i dag...
Tante Bassa Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Placenta praevia = forliggende morkake. Placenta ligger i nedre del av livmoren og dekker livmormunnen. Marginalis = som ligger i eller ved kanten av noe. Dette fant jeg i min medisinske ordbok som jeg brukte på skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå