Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Vi hadde kalkun på nyttårs aften,og har ennå en del rester igjenn,kan jeg fremdeles spise det? har hørt at gravide skal spise ferskest mulig mat..Har også små spist en del kald kalkun fra kjøleskapet har det noe å si? farlig for fosteret?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Jeg vurderte det samme, men slo det fra meg... Kasta hele fuglen. Det tror jeg jeg hadde gjort selvom jeg ikke var gravid for å si det sånn. Hørte på radioen i jula at restemat er den store stygge ulven i form av bakterier ;-).
En snupp - og en knert i magen Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Vi hadde kalkun i går og jeg kommer i alle fall til å spise den i dag. Den skal jo varmebehandles skikkelig en gang til og den type bakterier som danner seg i allerede varmebehandlet mat vil man bli dårlig av også ellers. Jeg tror at en til to dager i kjøleskapet er helt ok, evt. kan man jo fryse restene også? Det viktigste med varmebehandlet mat er at det kjøles raskt nok ned, så danner det seg ikke så mye bakterier. Men jeg må legge til at jeg også selv er der at føler jeg meg usikker så går maten i søpla
lip smacker Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Klart du kan spise den!!! Er jo bare 2 dager,du kan helt tryggt spise den til og med 3 dagen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå