Ann_ Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Hei Jeg har en datter som blir ett år nå i januar. Hun har alltid vært veldig glad i puppen. Vi har sluttet med pupp på natten for mange mnd siden, rundt 7-8 mnd var hun når vi sluttet. Noen ganger har det blitt tilbakeslag siden hun har blitt syk. Vi har dessverre bare ett soverom for tiden så jeg synes det er vanskelig å sove hele natten. Hun er ikke noe problem å legge. Det går helt greit, men i løpet av natten kan hun våkne flere ganger. Det hjelper om jeg står opp, legger smokken i munnen og legger meg igjen. Jeg vil så gjerne kunne sove mer enn 4 timer sammenhengene (om det blir fire timer er jeg heldig). Hvis jeg lar henne skrike blir vi alle trøtte og grinete dagen etter. Selvfølgelig bør jeg gjøre det men tenker at det kan jeg gjøre når det andre soverommet er ferdig. Noe som dessverre trekker ut i tid. Mitt andre problem er at jeg har sagt at morgenen er kl 6, men det er bare slik at jeg gir henne pupp så sover vi videre. Tenkte jeg skulle stå opp kl 0620, dvs slå på lyset - si det er morgen og stå opp. Hun kan få pupp når vi har stått opp. Prøvde det i julen men så ble hun syk. Dessuten ble vi veldig trøtte. Jeg klarer nemlig å få henne til å sove til kl 8 hvis jeg gir henne pupp og lar henne ligge ved siden av meg frem til hun våkner sånn ordenlig. Det er selvfølgelig ikke drømmesituasjon. Jeg orker ikke lenger ha henne oppå meg om natten/morgenen. Det er tungt og jeg får ikke sove. Noen som har noen tips til meg! Hun må jo snart slutte med pupp også tenker jeg.
fjell og fjord Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Det ble bedre med sovn med oss da vi har sluttet med pupp jenta vår var 12 mnd og 1 uke da begynte å sove mange timer i sammenheng nå sover hun 11-12 timer om natta da hun var 10 mnd flyttet vi hun til eget rom det var en lettelse alle fikk sove bedre allrede da og synes å amme 1 år er bra start.. nå er hun så stor og har mange tenner kan spise vanlig mat hun så er det bare å skunde seg med oppusingen av den nye soverom!!!
Ann_ Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Takk for tips. Må prøve å slutte med puppen, men hun er jo så glad i den. Er skikkelig grinete hvis hun ikke får pupp når jeg kommer hjem fra jobb.
kvirrevittt Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Ikkje mange tips frå meg desverre, men synest alle seier at puppeslutt betyr heile netter med søvn og min erfaring er at det ikkje stemmer. Guten min var rett over året då han av eigen vilje slutta med pupp på både dagen og natta, og det førte til at natta har blitt eit reint h******. Ellers er det slik at alle (både barn og voksne) våkner eit par ganger i løpet av natta, trikset er å lære dei små å finne søvnen sjølv igjen (noko vi her i huset ikkje har lukkast med).
Ann_ Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2008 Det er godt vi da er flere som har dette problemet. Alltid ok å høre andre som sliter med det samme. JAJA vi får se hva vi får til etterhvert.
fjell og fjord Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Jenta vår var veldig puppeglad trodde ikke det var mulig å slutte smurte bryster med menthol krem for å slutte da hatet hun denne lukten og ville ikke være i nærheten ville slutte jeg på grunn av kunne ikke slutte med nattamming fram til 1 års alderen kanskje det varerer men med oss det har bltt bedre uten pupp gikk over til vann magic cup Avent hun sover med den og kan drikke når hun vil og den lekker ikke
fjell og fjord Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 ser ut som du kanskje må slutte med smokk istedenfor pupp om natta hvis hun mister smokk så våkner hun slik som jeg forstår... vet ikke min datter ville ikke ha smokk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå