Gå til innhold

Skal ut å fly i dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 35 uker på vei, og ble plutselig litt bekymra fordi jeg skal fly hjem fra juleferien i dag. Kun 1 times flytur da, men jeg har hatt masse kynnere for tiden som har kommet regelmessig i oppimot en time før de gir seg.

Det skal jo være trygt å fly, skal det ikke?. Er litt redd for trykket i kabinen o.l.

Uff... hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet bør det være helt greit, men i og med at du har regelmessige kynnere burde du nesten høre med føden ...

Tror ikke trykk i kabinen og slikt skal ha noe å si, men om de regelmessige kynnerne er rier, så ville jeg ikke vært i et fly ...

Lykke til!

Skrevet

Har du legeerklæring? Jeg ville ha ringt en lege og spurt...vet ikke om jeg hadde flydd nå altså...

Skrevet

Jeg har flydd når jeg var 35+3 og 37+0, det gikk helt fint begge deler. Har hatt mye kynnere helt siden uke 22, og var sliten etter flyturen, men ikke noe utover det. Flyturen varte bare 30 minutt, er nok noe annet om du skal fly over atlanteren...

Skrevet

Jeg er 36+3 og fløy en times tur om fredagen. Det gikk helt fint. Eneste var at jeg syntes setene var fryktelig ubehagelige.

De hadde ikke latt deg fly om ikke det hadde vært trygt. Har mye kynnere jeg og, men virket ikke som jeg fikk noe mer av å fly.

Det er bare en time, så du rekker ikke å føde underveis:) hvis du er bekymret for det...

Lykke til:)

Skrevet

Det går nok bra :-)

Legeerklæring trengs bare 2 uker før termin på innenlandsflygning tror jeg. Lykke til!

Skrevet

Jeg fløy til og fra mine foreldre nå i julen, var da hhv. rett over tre uker til termin da vi dro, og 17 dager til termin ved retur. Hørte med både lege og jordmor på forhånd, og det er ingen fare ved å fly så sent i svangerskapet - så sant du er frisk, det eneste flyselskapene vil unngå er fødsel på flyet. Men i og med at du bare skal fly en time er det nok helt iorden. MEN flyselskapet kan nekte deg å fly fra fire til to uker før termin dersom du ikke har med legeerklæring på at du er frisk og i god form, så jeg ville nok hatt det med for sikkerhets skyld. Sånn er det ihvertfall hos sas, og jeg ville nok undersøkt hvordan reglene for dette er hos ditt flyselskap, før du reiser. Når det er sagt; jeg hadde med legeerklæring, men det var ingen som spurte meg etter den. Det eneste var en smilende flyvertinne som lurte på om jeg var kandidat til nyttårsbarnet :)

Skrevet

Takk for beroligende svar. Da kan jeg slappe av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...