Gå til innhold

Å reise med baby

FletteMette&DenLangeMelkeveien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Vi kunne tenke oss å dra på en liten tur et sted, men hvordan gjør man det på hotellet? Det høres ikke særlig fristende ut å sitte musestille på hotellet fra klokka er sju for da skal den lille sove....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He hem stilleleken fra kl.7:-p

Får hun til å sove i vogn f.eks? Så kan hun ligge å sove mens dere spiser eller rusler o.l?

Skrevet

Hun sover forsåvidt i vogna si ja, så det går jo selvfølgelig an.... Jeg har ikke inntrykk av at hun sover like godt i vognen sin da, for hun våkner lett av lyder. Det hadde vært så deilig å komme seg vekk litt. Mannen skal ut i perm nå, og det er fortsatt litt tid før jeg begynner med studiene.

Skrevet

Det hørtes deilig ut da:o)))

Vi gjorde det med gullet når han var mindre.. Når vi var på fjellet o.l. Tok på ham pysj og ruslet i vei med vogna. Stoppet og tok oss en kakao og vaffel o.l. Deilig det:o)

Deilig med "ferie" sammen da... Hva studerer du?

Kos

Skrevet

Jeg ksal begynne på et enkeltemnestudie nå snart, de frigjør ikke listene med hvilke emner det er ledig plass på før den 11.januar så før det vet jeg ikke helt hva jeg studerer ;)

Skrevet

Det er egentlig ikke stort vanskeligere enn det man gjør det til selv. Det er jo bare å ta med barnet i vogna det. Det er faktisk lettere når de er så små at de kan sove i vognen.

Skrevet

Åja:o))) Spennende å se hva som dukker opp da:o)

Lykke til da, og goood tur:o) Deilig å komme seg lit vekk fra hverdagslighetene..

Skrevet

Takk:) Vi får se hva det blir til.

Jeg må uansett bli frisk først hvis det skal bli noe av, for jeg har kastet opp i hele formiddag:( Ikke klar for dette nå altså, men jeg pleier alltid å bli ganske mildt rammet av slikt så jeg regner med at det går fort over...

Skrevet

Ja, du sier noe der Mom2Two, jeg har en tendens til å vanskeliggjøre ting:)

Det går nok bra dersom vi reiser nå. Det blir nok værre om noen måneder...

Skrevet

Dumt ikke å benytte sjansen når man har den i hvert fall:-)

Hvor har dere lyst til å reise da?

Skrevet

Jeg vet ikke helt, enten til et varmt sted bare for solas skyld, eller til Praha, Bratislava, Budapest eller noe annet spennende i Øst-Europa tror jeg. Hvem vet, kanskje vi finner ut at vi vil til et helt annet sted:) Vil egentlig bare vekk litt.

Skrevet

Hei.

Jeg vil absolutt anbefale å reise mens man har fødselspermisjon! Lille gullet vårt har reist med fly 8 (16 tur/retur) ganger når han er 9mnd.. Og det har aldri vært noe problem! Men jeg er glad når pappaen har vært med, da er det litt enklere selv om andre er villige til å hjelpe.

Vi var blandt annet i paris like før jul, men det ble hotellrommet etter kl 19 ja.. og han sov absolutt ikke noe godt der da han er litt var på lyder.. så han ble litt "vrangsovd", men det er rettet opp igjen i juledagene. Slik sett var det litt lettere når han var 2,5 mnd på madeira, da sov han i vogna mens vi spiste ute. På en annen side var dette en veldig aktiv ferie hvor vi gikk mye, og stod opp og brukte dagen i det han våknet. Så etter han var lagt var vi utslitte, og sovnet kl 21 selv! En kveld kjøpte vi takeaway, og så hadde vi med lesestoff, så det var faktisk deilig med tidlige kvelder:)

Var litt spent på hvordan han ville oppføre seg lange dager i vogna,men hadde med bæresjal når vi var inne i butikker/sentre, passet på å utnytte formiddagshvilen, og hadde gode pauser på kafe/resturant slik at han fikk mat og lov å strekke seg:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...