Gjest Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Er det noen som har vært på abc ullevål tidligere, som kan fortelle meg hva jeg bør pakke med? Skjønte på jordmor at man må pakke med klær til babyen for samtlige dager, siden man ikke får låne der, slik man ofte får på mange andre fødeavd. Det jeg lurer på er om jeg også må ha med egne bleier, kluter osv? Vi har ikke bil, og tar dermed taxi til/fra føden. Har hørt at man kan bestille bilsete med når man bestiller taxi - noen som vet om dette stemmer? Og hva om jeg ikke skulle få til ammingen; må jeg ha med tåteflaske+pumpe? Huff. Mye å tenke på. Har utsatt dette i evigheter, og nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt stresset, med tolv dager til termin.
Truseprinsesse Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har ikke noen svar til deg, men vil bare si at jeg håper du kan dele erfaringen din med oss etter du har født.. Har veldig lyst til å føde der selv nemlig. Masse lykke til!
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Det skal jeg gjøre =) Tusen takk for lykkeønskninger - lykke til til deg og
Palesa Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Ja, ta med klær til babyen. Bleier og (bleie)bind har de der, samt håndklær. Papirkluter til babyen har de også. Ta med klær til deg selv selvfølgelig. Du må bestille drosje med barnesete eller ha med et selv. Bare spør om du lurer på noe mer!
CB-BabyBoy Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Jeg skal føde der selv og under siste omvisningen så stod det en tralle fremme med bleier etc. Jeg fikk ikke spurt da om hva man skal ha med, men skal dit på tirsdag og skal spørre da. Om det ikke er for kort med tanke på dine dager igjen, så kan jeg gjerne sende deg en pm med det de sier til meg altså
phantomet Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Hei, Jeg har født to ganger på ABC og har erfart følgende: Du trenger tøy til den lille, og deg selv. Etter fødselen får dere tildelt et rom som er likt det de har på barselhotellet. På rommet der finner du håndklær, bleier og papirkluter til å vaske den lille med. Og så er det bind der. Du trenger ikke ta med pumpe. De hjelper deg med ammingen, og det tar gjerne et døgn før melken kommer, og da kan det faktisk være at allerede er på vei hjem... *smiler* De de passer på er at babyen og du skjønner prinsippet og ser til at babyen suger "riktig". Om det er noe du lurer på når du er på ABC er damene der vedig behjelpelige. Jeg erfarte at de ikke presset seg på, men om jeg spurte så svarte de villig på hva det skulle være. Jeg fikk plass til¨å føde på ABC denne gangen også, men så viser det seg at det er to små hybelboere, så dermed glapp den muligheten. Gled deg masse! Det er en fantastisk opplevelse!!!!!!!!!!!! PS! Om jeg skal komme med tips utover det du kan ha bruk for i barseltiden...så er mitt neste og beste tips: Planlegger du fødsel eller opphold i badekar, så ta med en ny ubrukt sklimatte! 25kr på ikea. Da får du mye bedre grep i vannet under riene, og utdrivningsfasen, lettere å bevege seg rundt uten å skli...og du slipper å bruke energi på å være redd for å miste balansen. Lykke lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå