Gå til innhold

Ferie når man mister jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært ansatt i denne bedriften i 3 år og har blitt varslett om oppsigelse. Regner med at den kommer nå i løpet av denne mnd.

Men hva skjer med den ferien jeg har opparbeidet meg i 2007 lissom?

Er det noe jeg har missforstått her?

Kom bare plutselig til å tenke på ferien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bli pålagt å ta ut ferien din før du må slutte eller du får den utbetalt i penger.

Skrevet

da kan du ta ut ferien før oppsigelsen går ut. eller kreve å få utbetalt feriepengene når du slutter.

Skrevet

Ta feriepengene. De skal du få utbetalt den første i mnd etter at du har sluttet ved bedriften. Søk jobber med en gang, så tar du heller fri når du har sikkerhet/stabilitet.

Skrevet

med feriepenger mener du de 11ett eller annet %, eller mener du penger for de 5 ukene med ferie jeg evt. ikke får tatt?

Skrevet

feriepengene skal du jo ha uansett. Men du kan også få utbetalt de dagene du har opparbeidet deg ferie, altså de fem ukene om du har jobbet fullt. Men de kan også pålegge deg å ta ut ferien før du slutter.

Skrevet

Takk, det var det jeg lurte på.

Kjekt å få de pengene også. Søker jo selvsagt jobb også...

Noen som vet hva som skjer med ferien dersom jeg finner meg jobb før jeg får oppsigelsen eller i oppsigelsestiden? Jeg har fått klarsignal på at jeg kan få slutte når jeg finner meg jobb.

Skrevet

Da mener jeg penger for de 5 ukene som er 12 % av total lønn.

Skrevet

Si at du må slutte 1 februar. Du finner jobb og kan starte 15 januar. da tr du ut 2 uker ferie. du får utbetalt alle oppsparte feriepenger, men får jo ikke betalt fra gamlejobben i perioden 15-31 januar.

eller du kan jobbe i jobben din til 1 februar og begynne i ny jobb da.

Skrevet

Takk skal dere ha. Nå henger tankene min litt mere sammen.

Mye og tenke på om dagen og begynner å få litt småpanikk nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...