Gå til innhold

Er haugpølse ok å spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller blir det det samme som spekemat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er haugpølse? Det har jeg aldri hørt om. Men hvis det er noe som ligner på fårepølse, salami, sort pølse e.l., så er det spekemat, og derfor frarådet.

Skrevet

MIn lege sier det er greit, så lenge det er norskprodusert -andre her inne vil fraråde det. Matportalen er diffus, så det er vel egentlig opp til deg og avgjøre ;-).

Jeg ville hørt med legen din, jeg...

Skrevet

Siden dette er et (for meg) ukjent produkt/merke ville jeg nok vært forsiktig. Greit å spise det fra Gilde og tilsvarende store produsenter, som har et stort apparat for testing og kontroll. Men mindre produsenter har ikke samme muligheter til å teste varene like grundig, og etter listeriaskandalen på Rikshospitalet har også næringsmiddelmyndighetene advart gravide mot såkalte "nisjeprodukter" (altså varer som ikke kommer fra de store, anerkjente produsentene, men fra gårdsysterier/gårdsslakterier mv.)

Skrevet

Hahahaha, har du virkelig ikke hørt om Haugpølse??? Det er nesten det samme som svartpølse og produseres av Gilde. Veldig vanlig pålegg og ikke akkurat et nisjeprodukt, hihi. Finnes i alle vanlig dagligvareforetninger, så vidt jeg vet i allefall.

Skrevet

Trodde alle visste hva det er for noe jeg også... :) Det sies at gilde sine produkter skal være sikre, så var derfor jeg lurte. Det er jo såå godt!!

Skrevet

Må innrømme at jeg heller ikke har lagt merke til at det er noe som heter haugpølse....men nå er salami og pepperoni stort sett det eneste jeg spiser (og derfor bryr meg om) av spekemat, da :)

Men mht toxoplasmose-bakterin skal Gildes produkter være trygge (da alt visstnok blir frosset ned), og ifht listeria så er jo det generelle rådet for alt kjøttpålegg at man forholder seg til best før-datoene på pakkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...