Én til Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Har nettopp start introduksjon av fast føde, og det eneste som glir ned på høykant foreløpig er Hipp sitt glass med banan/ferskenmos (økologisk). Er det feil å bruke dette som eget måltid? Skal det kun brukes som dessert etter middag? Får ikke i henne mer enn et par skjeer risgrøt, mens denne fruktmosen er veeeeldig poppis :-D
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Du kan godt bruke den som et mellommåltid, men ikke i steden for grøt akkuratt... hehe:) Har du prøvd å blande noen skjeer i grøten, og prøvd noen forskjellige grøttyper? Her spises det kun Hipp havregrøt med noen skjeer fruktmos i. Det blir litt dyrt å kjøpe ferdig fruktmos til å blande i grøten, så jeg lager egen fruktmos og fryser i isterninger.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Det er jo ikke så mye næring i frukt i forhold til grøt, men det er jo greit å gi henne litt av det bare for å fortsette å venne henne til mat som kommer på skje, samtidig som du prøver ut andre ting. Du kan evt kjøpe en boks Hirsegrøt på helsekosten, den er ikke tilsatt melk, kan brukes fra 4 mnd og er veldig fin å blande i fruktmos for å gi litt høyere næringsinnhold. Jeg har ofte brukt en skje med sånn oppi fruktmos når jeg har trengt et litt raskt mellommåltid til mini.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå