Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 på sykehuset. Hva gjør man da? Gjemmer seg? Har intrykk av at folk kommer som de vil. Orker ikke tanken på besøk akkurat nå. Men er det til å unngå når man deler rom med noen. Noen som tenker det samme?
tertilus Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Si klart i fra nå. Det har jeg gjort; de fleste skjønner det veldig godt Har planer om å reise fra sykehuset "så fort som mulig" og tenker derfor at min lille familie trenger den roen og støtten som vi kan få mens vi er der.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 det er bare å gi beskjed at du ønsker å ta besøkene når dere kommer hjem:) men det er "stue" som man tar med seg gjestene innn på. sitter som regel ikke på rommet.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Tror du kan be personalet om å "skjerme deg", altså at de stopper folk i døra med beskjed om at du ikke tar i mot besøk nå, at du trenger hvile e.l. Viktig at du tar hensyn til deg selv og babyen den første tida, ikke føl deg forpliktet til å ta i mot masse besøk - det blir plenty tid for det senere!
Erisa* Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Du kan jo prøve å si fra til personalet på avdelingen, kanskje? Og håpe at du kan få enerom? Det er nok veldig forskjellig hvor frimodige folk er når det gjelder å komme på besøk. Jeg bor "heldigvis" i en annen by enn resten av slekta, så jeg slipper slektstreff på barsel, vet ikke hvordan det skulle gått om jeg skulle føde hjemme.. Er jo koselig med mange som bryr seg, men det kan bli ganske tøft rett etter en fødsel, ser jeg for meg...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 jeg synes at det var bedre å være på sykehuset og følge besøkstiden der. sa at jeg ikke orket å gå ned i kantinen , men de fikk komme når det var besøkstid.. da ble de jaget etter en stund. slik var det ikke når jeg kom hjem. alle hadde all verdens tid.. så jeg rømte til mamma og sa til alle som ringte at jeg ikke var hjemme. så det kan være lurt å få så mye besøk som mulig på sykehuset , slik at det ikke blir kø hjemme... men det er min erfaring...
Erisa* Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 men da kan man jo få problemet med dem som vil komme på besøk både på sykehuset OG hjemme! Det er nok lurt å slappe av på sykehuset hvis man har sjansen til det, og så rømme til mamma etterpå hvis det er veldig vanskelig å få sagt klart fra. Hva med å sette en grense på maks ett besøk per dag, og så og så lang tid? Alliere seg med mamma og mannen sin, som kan hjelpe til å sette grenser og stoppe ivrig familie og venner? Dette gjelder hjemme, altså..
termin 29.jan Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Si ifra på forhånd at du ikke orker besøk før du er kommet hjem. De fleste spør vel om det passer? Og så planlegger du besøkene så det ikke blir besøk hver dag, bare annenhver eller hver tredje kanskje, og max et pr dag. Etter 2 timer sier du bare ifra at du er sliten og trenger å hvile deg. Mange har jo ikke vett til å gå... Men husk at det er viktig med ro for babyen også da!? Du MÅ si ifra til folk, de fleste skjønner og blir ikke fornærma :-) PS: Drit i å servere noe annet enn kaffe også forresten, folk burde ha vett til å ta med seg noe sjøl når de kommer på barselbesøk spør du meg. Evt bak masse skoleboller og putt i fryseren før du føder, så bare tiner du dem opp og tar på melis og kokos når gjestene kommer, det funka fint for meg :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå