Anonymemeg Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Skulle bytte tøy som minsten hadde fått i julegave. Fikk tilgodelapp på tøyet, men fikk ikke lov å bruke det på salgsvarer.........og alt var jo nedsatt! Måtte derfor gå tomhendt ut av butikken. Så hvis dette stemmer så må jeg altså vente til butikken får inn ordinære varer................håpløst spør du meg!!!
Gjest irismor Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Synes ikke det var så rart jeg. Det kan jo spekuleres i da. Selv om ikke du gjør det =)
~sjiraff~ Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Det er jo en service fra butikkensside at du får bytte i det hele tatt, så synes i grunn det er helt natulig at du ikke får bruke den på salgsvarer. Vanlig praksis i mange butikker det )
mamman til to gutter Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Du har jo egentlig ikke krav på å få byttet varer uten feil i det hele tatt... Og det at man ikke får bytte i salgsvarer er også ganske vanlig, hvis ikke kunne man jo byttet inn feks en genser og fått to tilbake... Hvis alt i hele butikken var på salg (og ikke bare det du kunne tenke deg), så kunne de jo latt deg bytte til salgsvarene, men til full pris.
selfangerkjerringa Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Har man ikke krav på å bytte varer uten feil? Hva med angreretten?
snurkle Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Det er vanlig policy det, men rart du måtte gå tomhent. Når man skal bytte er det vanlig å kunne velge hva du vil, men at du er nødt til å "betale" fullpris for varene, altså prisen de hadde før salget startet.
~Snublefot~ Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Du har faktisk ikke angrerett når du kjøper i butikk, den gjelder på nett og postordre o.l.
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Det er da egne regler på julegaver, så vidt jeg har forstått. Som regel står det skrevet i butikken, at julegaver kan byttes til og med den og den dagen. Syns det var rart jeg, ja! For man har som regel full returrett innen så og så mange dager
~sjiraff~ Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Angreretten gjelder ikke ved kjøp over disk. Så i butikker har man ingen som helst "angrerett". Kjøpt er kjøpt. Bytteretten man har i mange butikker er bare en service mange kjeder og butikker har )
Mamma Mirabell Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 syns ikke det var så rart jeg..da kan jo folk bare kjøpe en liten ting før jul så får de mange tilbake når salget begynner.det er lureri det..skjønner godt at du ikke fikk lov.
snurkle Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Angrerett gjelder vel postordre, nett og telefonsalg..?
~Snublefot~ Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 En helt annen ting er butikker som tilbyr dette selv... Jfr. H&M m.fl.
~sjiraff~ Skrevet 2. januar 2008 #14 Skrevet 2. januar 2008 Egne regler for julegaver? hehe... Det er opptil hver enkelt butikk hvorvidt man får bytte eller ikke. De aller fleste butikker har denne servicen, men det er da veldig naturlig at man ikke kan bytte en fullpris genser i to etter jul f.eks fordi det er salg.
mayaya Skrevet 2. januar 2008 #16 Skrevet 2. januar 2008 Bytteretten er faktisk en service, ikke en rett. Og jeg skjønner egentlig butikken her, ja. De vil jo tape masse penger på annen praksis. Men om varen har en feil, er det en helt anen sak. Angrerett gjelder ved varer kjøpt på postordre eller utenfor ordinært utsalgssted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå