Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Derfor kan ikke jeg ta med mine elever på skoletur mer, fordi vi ikke kan kreve betaling fra elevene. Nå har vi ikke krevd det tidligere heller, og de som ikke kan være med får alternativt opplegg på skolen. Og dersom ikke alle blir med legger vi ikke opp til noe spesielt på skolen i etterkant heller. Hvem er det egentlig som er tjent med denne ordningen? Mine elever gleder seg de, selv om vi bare skal på en liten tur på tre dager. Og jeg tror de vil ha utbytte av det i form av læring. Hvorfor skal vi fjerne noe som faktisk virker motiverende? Hvordan skal vi som lærere kunne oppfylle alle kravene som stilles om internasjonalisering, forankring, underholdning så lenge vi har hendene bundet på ryggen?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Fordi det er det norske skolesystemet og regjeringen i ett nøtteskall... Vi fikk ikke lov til å dra til Polen med de hvite bussene, men til Beitostølen dit fikk vi lov til å dra...???? Hmm, stiller seg selv i en litt vanskelig situasjon der gitt.... Syntes det var rart jeg... Uansett om det var i Norge, så var det en tur over tre dager, og vi måtte betale selv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå