Gå til innhold

Barn vs Hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så utrolig mange si at man ikke bør skaffe seg hund fordi man blir så bundet...at det er så mye jobb osv osv

Men hva med barn? Er ikke det mer jobb? Man kan ikke bare be barnet sitt gå og legge seg dersom man syns det maser litt for mye. Eller putte det ut i hundegården for å gi det litt frisk luft.

Dessuten koster jo barn mer enn hunder. Greit nok- det er gratis å lage barn i motsetning til å kjøpe en hund til 10 000, men hunder trenger ikke vogn, seng, klær, bleier og alt det som måtte til. For ikke å snakke om den rette stelleveska og vognposen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU burde absolutt kjøpe deg en hund!!!!!

Skrevet

herregud for et innlegg.Som hun over her ja..du er tydeligvis mer klar for hund enn barn!! Du kan da ikke sammenligne det!!!

Man får seff en helt annen kjærlighet og omsorg for et barn enn en hund! Jeg har hatt hund hele livet og vet hva jeg snakker om, har en datter og venter nr to nå . Vi har for tiden katter og det er utrolig deilig og mye mindre jobb enn med en hund. Hunder tar mye tid og er mye jobb med....hvis du ikke vil ha unger eller kan få det vil jeg jo anbefale at du skaffer deg en hund for selskapet og kosen skyld ja..men kan jo ikke sammenlignes da!!!!

Skrevet

Jeg elsker både hunder og barn, og har hatt begge deler :-) Har en datter på 20 og er nå gravid 5 + 4.

Å ha hund og barn er noe av det samme, hvis man er en samvittighetsfull hundeeier vel og merke, og sitt ansvar bevisst.

På mange måter er man mer "bundet" med hund pga at det er mange steder du ikke kan ta hunden med. Mange er allergiske, på butikker kan hunden ikke være med, å fly med hund krever litt planlegging osv osv. Sånn sett er det enklere med et barn.

Når det gjelder kino, gå på byen og slikt så er man selvsagt mer bundet med et barn på den måten at man må skaffe barnevakt. Det behøver ikke til hunden.

Hunder koster også en del i tillegg til prisen man betaler når man kjøper den. Veterinær er svindyrt, hvis man må plassere den i kennel pga reiser e.l. koster det også mye. Hundemat av god kvalitet er heller ikke billig. Men både barn og hund må vel sies å være rene tapsprosjekt hvis man tenker kun økonomisk :-)

Følelsesmessig kan det finnes likhetstrekk mellom det å ha barn og hund. Man blir veldig knyttet til hunden som jo oftest blir et reelt familiemedlem. Men morsfølelsen overfor et barn er nok likevel noe helt annet.

For min del er det altså ikke enten eller - men både og!

Skrevet

En hund MÅ ut for å kunne bæsje.

En unge kan man bestikke med llitt godis og film, så kan man være inne og kose seg når regnet høljer ned....

En hund stinker.... ja, som en hund absolutt hele tiden.

En unge lukter lano for liten og lano for stor.

Skrevet

Sammenligne en hund med et barn???? Hva tenker du med?? DU er hvertfall ikke klar for barn.. skal du gå rundt med det i bånd også da og kalle barnet for Fido?? Finn deg et hundeforum!!

Skrevet

Idioter! HI sammenligner ikke bikkjer med unger - det er jo nettopp det hun ikke gjør. Noen burde ta ansvar og gi dere hormonelle treskaller et lesekurs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...