Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Er nå kommet hjem etter deilig julefeiring hos svigers. Men en del frustrasjon har det også vært. Min svigerinne oppdrar sine barn med mengder av godterier og stor mangel på rutiner med tanke på mat og søvn. Det verste er at hun og hennes mann slenger passivt dagen lang i sofaen mens barna på 3 og 4 år aktiviverer seg selv rundt i huset. Eldstesønnen spilte her om dagen data i 5 timer på et rom helt alene. Greit nok er det bra dataspill som Lek & Lær, men dette kan da ikke være bra? Uansett kan ikke jeg si noe, det får svigermor ta.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Ikke bra. Du kan vel ta det opp med broren din (altså mannen til din svigerinne) hvis du ikke tør ta det opp direkte med henne?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Vi har vanligvis ganske strenge regler på dataspill, men i ferien har det nok definitivt skjedd at min på 5 år har fått lov å spille 3 timer. Hvis det er hele året, er det vel neppe så bra. Men jeg tror ikke de tar skade av litt late ferier de heller.
Aniana Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Late dager har vi alle, men er det sånn ellers? Min sønn hopper rundt med eyetoy til han ser mannen med ljåen, men det ser jeg ikke noe galt i. Heller ikke at han får spille litt.. men vi har en grense på 1 time ellers utenom ferier osv.. heller det enn å sitte passiv ved tv'n.
Plutselig_gravid Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Er vel ikke ideelt for verken barna eller foreldrene med en rutineløs hverdag. Men, du sier du var der i julen. Kan det hende det er kun i ferier de har det sånn? Vanligvis har jeg strenge rutiner både når det gjelder kosthold, søvn, tv/data, men må ærlig innrømme at vi i julen hadde en nærmest rutineløs hverdag med snop og kaker omtrent hver dag, sene kvelder, mye tv titting og dataspilling. Jeg slappet mye av på sofaen mens lillegutt "gjorde som han ville" etter et hektisk halvår uten ferie. Men, det betyr ikke at vi har det sånn til vanlig;o) Heldigvis!! Var deilig å være tilbake til vante rutiner nå etter ferien, men det er jammen herlig å ta fri fra rutiner innimellom også)
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 er ikke normalt, men vi oppdrar jo barn på forskjellig måte, hadde aldri tillat det! sønnen min på snart 3 fikk sitt første josefine spill i julevave, men sitter ikke alene, og ikke over en time pr. dag! men skjønner frustrasjonen din! har en søster som deler oppdragelse metode med din svigerinne:( ble spurt om jeg kunne passe han en dag, sa det passa dårlig for sønnen min skulle i bursdag, og det ville kansje litt dumt for sønnen hennes, at han ikke fikk være med. Nei da!! dere har jo play station, han kan spille mens min er i bursdag... 3 timer... satt også i jula og spilte masse spill på datan i jula, mens min satt å så på, morra slang på sofaen... er ikke så lett å si noe heller:( tror ikke helt de skjønner at noe er feil...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 I jula synes jeg det er helt greit med litt slappe rutiner. Gutten vaar paa snart 4 fikk oynene opp for dataspill i jula og den forste dagen fikk han sitte saa lenge han ville som var 3-4 timer. Vi har 2 pc-er paa kontoret saa han sitter der sammen med en voksen. Hvis han fortsetter som naa og spor om det en gang i uka ser jeg ikke noen grunn til aa vaere saa veldig streng. Vil han derimot spille hver dag, faar vi begrense det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå