Gå til innhold

Madrass til vugge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har arvet en kjempefin vugge, men vil gjerne bytte madrass oppi. Det er ikke standarmål på vuggen. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?

Er skumgummimadrass ok å bruke?

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har samme dilemma... Jeg har vårt på babykos og kjøpt en fibermadrass og skåret den til... Fungerer helt fint og den er ikke så dyr.. Jeg vet at Reflex selger samme madrassen...

Skrevet

vi har også arvet vugge, med skumgummimadrass. jeg vasket madrassen i vaskemasinen, på 30 grader. gikk bare fint det :) tenkte selv å kjøpe ny, men fant ut jeg skulle prøve å vaske den andre.

Skrevet

Jeg har spesialbestilt en madrass etter mål fra samme fabrikk som lager voksipose. Dette er en ordentlig kvalitetsmadrass, betalte rundt 500,- kr for den. Det var Fru Lyng på Strømmen Storsenter som bestilte den for meg, og det tok ca halvannen uke å få den. Kjempefornøyd med den assa! =) Har lest et sted at skumgummi ikke var bra, men husker ikke hvorfor...

Skrevet

Hei Silje:-) Jeg har også arva ei fin vugge og kjøpte ny madrass til den på ullkorga.no.

Der oppgir du målene til bunnen på vugga.

Tok bare noen dager før den kmom i posten - utrolig rask service der.

Må nevnes at det var kjempedyrt!!

(Fått så masse greier fra søstra mi/familie, så madrassbudsjettet var ikke stramt hihi)

Skrevet

Jeg har fått tips om å ikke bruke skumgummimadrass i vugga, men heller bruke en tjukk ullfilt (brettet flere ganger, sånn at den passer) den første tida...........? Vet ikke helt hva jeg skal bruke........

Skrevet

fra samme leverandør som hun over nevner. (ullkorga = voksi tror jeg)

Får vel madrass fra 400 - 1000,- tror jeg.

Flere typer å velge i. Ull og polyesterfiber.

Skrevet

Hei Rigmor :-)

Takk for tipset!

Da klikker jeg innom der etter jeg har tatt mål.

Fornøyd med vognen da?

:-)

Skrevet

Vi kjøpte fibermadrass fra BabyShop til både senga og vugga. Måtte skjære til madrassen til vugga, men i og med at den består av to lag var det enkelt å bare "stappe" bomullstrekket mellom lagene og vips var den fast og fin:)

Husker ikke helt prisen, men var rundt 300-400 for den største madrassen.

Fikk tips fra jordmor om at madrasser bør luftes i ca to uker før de tas i bruk pga mye antisoppmidler etc. Vi tok av bomullstrekket og luftet i 8-9 dager før den vordende mor ikke klarte å vente lenger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...