Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Hei.... Hvor mye feber skal småtassene ha uten å få febernedsettende? Min lille på 8 mnd hadde feber på 39,6 i går kveld og 39,3 i dag tidlig...Ga henne paracet begge gangene...litt redd for å gi henne medisiner egentlig. Og hvor lenge er det vanlig att de har feber, uten å kontankte lege? Første gangen hu har feber ama...
Marika:):) Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Det er vel sånn at det er greit med paracet hvis febern er over 38,5 og barnet er plaget av det. Men det står vel på pakken at det likevel skal samrådes med lege når barnet er under 1 år? Hvis febern varer i mer enn 2-3 dager hadde jeg tatt han til legen. Dagsformen og matlyst er vesentlig...
Kahbean Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Prøv å avkjøle henne før du gir henne medisin. Ha på litt mindre klær. Gi henne masse vann. Legg en kald klut på panna. Gi henne et bad i vann med passet temperatur, ikke varmt. Prøv litt av alt for å se om du kan avkjøl henne litt. Hvis hun fortsatt er varm så kan du gi henne febernedsettende. Eller så kan du altids ringe legen eller helsesøstra... altids bedre å spørre de som vet best
Gjest Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Jeg ser mer an formen enn hva termometeret viser om jeg gir paracet eller ei, men ellers så pleier jeg å gi på kvelden uansett når feberen er over 39 grader og på dagen om den er over 39,5/40 grader. Tar ikke kontakt med lege før etter 3 dager med mindre jeg misstenker halsbetennelse el. Små barn får lett høy feber så ser an allmenntilstanden først og fremst. God bedring til din lille da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå