Gjest Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Som sin mor, har min lilleM arvet elsken til å ligge på magen. Sovner slik og jeg finner ham stadig vekk på magen om natten. Derfor går jeg frem og tilbake om natten for å snu ham tilbake på ryggen eller siden.. Men så tenker jeg, er det fortsatt farlig for dem å ligge på magen? Når blir det ikke farlig igjen? Han liker jo å ligge slik, og sover faktisk bedre når han ligger på magen. Burde jeg da spenne ham fast så han venner seg til å ligge på rygg eller side? Jeg vet jo hvordan jeg er, og jeg sover best på magen, og når jeg var gravid hadde jeg kjempeproblemer med å sove, fordi magen var i veien.. Men jeg sov "nesten" på magen likevel. Mange rare bekymringer man skal ha når man har små...
Bellen^2 Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Jeg trodde den største faren var over når de klarte å snu seg selv. Sebastian liker å sove på siden i en stilling a la stabilt sideleie, men det hender jeg finner han på magen også. Det hender jeg snur han, kommer litt an på hvor dypt og lenge han sover. Fant litt mer info her som du kan skumme gjennom: http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/16BB556BB30E44C6C125719B004457EB?OpenDocument
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 jeg har også lest en plass at når de kan snu seg selv så er det ikke så farlig om de sover på magen lenger. Camilla MÅ ligge på siden for å sovne, og det hender veldig ofte at jeg finner henne på magen når hun sutrer etter smokk, men hun er blitt såpass stor at jeg bekymrer meg ikke så mye for det lenger nå :-)
Två små trollungar Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har også lest detsamme et sted, at det er ok å la dem sove på magen når de selv klarer å snu seg rundt. Amanda har sovet på magen siden hun var 6 måneder. Når vi prøvde å snu henne tilbake (i begynnelsen) la hun seg uansett på mage innen noen få minutter... Så det er sikkert greit å la lille M sove på magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå