Gå til innhold

Uke 35....usikkert hvilket leie babyen ligger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag. Han finner bare ikke ut hvilket leie babyen ligger i. Han virker ikke særlig flink til dette.

Men i dag fikk jeg med meg henvisning til sykehuset mitt, slik at jeg skulle få UL i denne forbindelse.

Ringer så Ullevål og forklarer at legen ville ha dette sjekket. Dama i tlf svarer at det overhode ikke er nødvendig. Kan i alle fall vente to uker til.

Greit for meg, men burde ikke legen vite dette da? Føler seg ganske dum når man ringer og får svar om at dette er altfor tidlig...

Ja, ja...får vente litt til da... Håper ikke at denne babyen kommer for tidlig i alle fall ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merklig.. Du kan jo be legen din ringe ullevaal og kreve en time.

Legen min merka heller ikke at lillegutt hadde flytta seg fra venstre til høyre side. Men jordmor på føden merka det når vi var ikke til sjekk pga sv.skapsforgiftning. Så mitt inntrykk av legen er at han ikke er så nøyaktig.. Selv om at det ikke er så alvorlig å komme ut med nesen opp da,men.. :)

Skrevet

Babyen kan fortsatt snu seg og det er ikke vanlig å sjekke dette før i uke 37. Jeg er i uke 39 og babyen ligger i seteleie. Jeg skal til riksen denne uken, men vet fortsatt ikke om det blir setefødsel eller ks.

Er litt skuffet over oppfølgingen, men kan jo ikke gjøre annet enn å stole på legene og vente..

Lykke til, håper babyen snur seg :o)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Da min lille venn fortsatt satt i seteleie i uke 36 begynte jordmor å sette i gang apparatet for å finne ut av dette. Ble henvist til gyn.pol, ble undersøkt med ul, så forsøkte de å snu babyen i uke 37. Det var mislykka. I uke 38 var det ny kontroll med vekstestimering og røntgenmåling av bekken. Fikk da klarsignal for å føde=) Nå, i uke 39, går jeg bare og venter på at det hele skal sette i gang!

Syns de tok litt for lett på det på sykehuset ditt; tenk om fødselen starter i uke 37? Det er jo ikke uvanlig...og da er det jo greit å vite om bekkenet ditt faktisk takler en setefødsel eller om du må ta keisersnitt.

Jeg ville ha tatt en telefon til sykehuset igjen, forklart at du gjerne vil ha klarhet i om det blir fødsel eller keisersnitt. Du har krav på oppfølging!

Lykke til=)

Skrevet

hei

det jeg pleier å legge merke til er når lillemann hikker. merker at hvis hikkingen kommer nedenifra så er det sansynligvis hodet. hehe ikke til så mye hjelp, men legg merke til det :) hehe

Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon. Jenta i magen lå i hodeleie fra uke 24 til uke 33, før hun plutselig fant ut at hun skulle legge seg på tvers... Der har hun ligget siden, og jeg er 35+3 i dag. Jeg fikk beskjed av legen min at hvis hun ikke har snudd seg til mandag, så skal han sende meg til vurdering. Jeg regner ikke med at noen endelig avgjørelse blir tatt før i uke 37/38, men det er jo greit å vite hvordan man skal forholde seg til det. Hvis det blir KS så vil jeg jo mye heller ha et planlagt KS enn et hastekeisersnitt!

Skrevet

Hei!

Jeg var hos jordmor i dag og fikk samme beskjed. Har kjent i mange uker at babyen har ligge riktig, men har vært litt usikker de siste dagene, har vært veldig mye liv der de siste kveldene.

Hun ble veldig usikker, og henviste meg til UL om to uker. Jeg er 36 + 3 uker på vei nå, da vil jeg altså være 38 uker på vei.

Ble veldig usikker på dette, men hun sa at det ikke var noe de kunne gjøre nå uansett, og at babyen gjerne kunne snu seg.

Setefødsel virker ikke særlig fristende... Hadde vært fint og forberedt seg på hva som kommer til å skje.....

Får håpe babyene våre legger seg riktig vei, og ikke kommer før tiden:)

Gjest venter_på_jenta_mi!*høygravid*
Skrevet

Jeg fikk vite hos jordmor i uke 34 at snuppa mi ligger i seteleie.. Hun hadde uansett sendt meg på sykehuset på UL i uke 36. Siden legen min har UL hos seg skal jeg til han i morgen og sjekke er da i uke 36. Visst hun fortsatt ligger i sete skulle jeg til vurdering på sykehuset rett etterpå for å måle bekkenet og slikt.. Er jo i grunn ganske viktig å vite om man i det hele tatt kan føde i sete eller om det må bli ks.. Sånne ting må det jo tas en beslutning om tidlig for om du må ha ks skal jo det skje før termin for å unngå att fødselen starter.. Så dra til jordmor el lege og krev at di henviser deg til ultralyd så alt er i orden før termin..

Skrevet

Jeg ringte for å bestille UL om to uker, men fikk beskjed om å komme på fredag. Så det er visst jammen mange forskjellige måter å gjøre det på.... Merkelig...

Kanskje du kan ringe legen din og be han bestille UL med en gang?

Skrevet

Jepp, enig. Da jeg var gravid sist ringte legen min rett opp på sykehuset og fikk en UL-time til meg med det samme. Men det var i uke 37 ja...

Skrevet

synes du skal be legen din purre på ul. ved vannavgang er det jo to vidt forskjellige prosedyrer for hvordan du skal forholde deg. er hodet festet kan du bevege deg. ligger barnet i tverrleie skal du legge deg ned. derfor er det greit å ta en ul.

lykke til !

Skrevet

Takk for mange gode svar!

Legen min ga meg henvisning nå, for han sa at det fort kunne gå 1-2 uker før jeg fikk time. Det sa dama på sykehuset at ikke stemte, men at man får time fortere. Hvis dette stemmer, så er jo det greit, men synes alikevel at man burde få sjekket dette i tileffel babyen skulle dukke opp for tidlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...