Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 jeg ringte nettopp nav for å høre om hvor det blir av vedtak for foreldrepenger. De sender det ikke ut før jeg har fått baby var svaret. Jeg fikk da baby på slutten av året i 2006 og da fikk jeg vedtak lenge før. Jeg må jo ut perm uansett om noen dager og lurer derfor på om jeg ikke får penger før jeg har født eller? Noen som vet? Må jeg belage med på null inntekt hvis jeg ikke "leverer" til termin? Jobben forskutterer ikke.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 NAV er veldig rare. Tror ikke de har særlig god kontroll på ting. Jeg har også søkt. Det er iallefall 2 måneder siden. Uka før jul fikk jeg brev om å sende inn siste lønnsslipp. Det hadde jobben min gjort, men jeg måtte likevel gjøre det. Så nå er jeg spent på hvor lang tid det tar før jeg hører noe mer. Går ut i permisjon på tirsdag.
Mine 3 småtroll! Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Foreldrepengene får du når du skal, dvs datoen NAV har utbetaling den måneden permisjonen begynner. Grunnen til at selve vedtaket ikke blir fattet før etter fødselen er at fødselsdatoen avgjør hvilken uke foreldrepengene opphører.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Men i vedtaket står jo pengebeløpet og det har jeg krav til å vite på forhånd. Før sendte te de ut før og noen måneder før perm gikk ut så minte de deg på det med å sende sluttdato. Nav skifter hele tiden saksbehandler prosedyrer, rotet bort papirene mine tre ganger sist så jeg er veldig påpasselig med dem.
Enda en på vei Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Hei, jeg går ut i permisjon i dag og fikk svaret på søknaden min til NAV for 1 uke siden... Jeg tror det varierer fra saksbehandler til saksbehandler...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Ring dem og hør om pengebeløpet da vel. Det må de jo ha snøring på nå... Så får de sende ut vedtaket etter at du har født. Noen av de der på kontorene er så regelryttere at det ikke går an... Mens andre kan ingenting. Heldigvis finnes det noen bra saksbehandlere innimellom:)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 vedtaket skal sendes ut etter fødsel. dette for å vite start.. sluttdato på permisjonen. lurer en på hva som er satt som grunnlag er det bare å ringe nav.. det kan de lett slå opp så lenge du og arbeidsgiver har sendt det de skal. den skal søke om foreldrepenger 4-6 uker før termin. jobber i nav.. så slapp av folkens... ikke bekymre dere
dollylille Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 jeg går ut i permisjon om en uke, og snakket med nav i dag og fikk beskjed om at jeg får første utbetaling ca 25 januar. har termin 1 februar. men de kunne ikke si hvor mye jeg fikk enda, så må bare vente å c, men greit å vite at d kommer da iallefall. har ellers hatt mye problemer med nav i forbindelse med sykepenger, så tror d også var litt av grunnen til at damen var så hyggelig og hjelpsom nå, for hun ringte meg til og med tilbake etter at jeg hadde snakket med henne først.
singo Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 jeg hadde permisjon 30 nov,fødte 13 des og har ennå ikke sett noen penger.ringte til de og klaget og de sa at jeg skulle få pengene før jul men kunne ikke si hvor mye.pengene har jeg ennå ikke sett...får ringe de igjen i morgen å klage....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå