Gå til innhold

Homeopati for 11 mnd gammel urolig baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer homeopat til babyen vår, etter at hun har blitt helt umulig å legge plutselig.

For å ta det fra begynnelsen:

Hun er på dagtid en rolig og trygg og glad liten jente som har blitt passet av farmor, mamma og pappa om hverandre i hele sitt liv. Hun begynte i barnehage tidlig, 9,5 mnd gammel bare. Det gikk fint. Ingen separasjonsangst og rolige forhold i barnehagen.

Vi har siden barnehagestart vært på ferietur pluss det har vært juleferie. Og i løpet av juleferien skjedde en forandring med henne. Plutselig ville hun ikke legge seg i senga si! Skrik og hyl i timevis, eneste som nytter er å holde hånda. Lister mamma seg ut så setter hun i gang igjen. Dette kan godt vedvare i 2-3 timer, fra kl 19 når hun er i seng. Hun er skikkelig trøtt når hun blir lagt så alt er til rette for å sovne godt.

I tillegg kan hun godt våkne en eller flere ganger om natta og være våken og urolig. Leter etter mammas hånd.

For meg så virker det som om hun er redd for at vi skal gå ifra henne, rett og slett utrygg. Vil ikke å la henne skrike, samtidig som jeg ikke vil venne henne til uvaner som å ha mammas hånd å holde i i timevis hver kveld. Har ting å gjøre på kveldstid... Så jeg går innom med få minutters mellomrom, rolig legger jeg henne på puta, sier det er natt og brer over henne, før jeg går igjen. og igjen og igjen..

Har fått 4 tenner men det har vært helt anderledes "styr" de dagene det har stått på, så dette er anderledes. I går var hun urolig selv i vogna, det har hun heller ikke vært før..

Takket være all skrikingen så får hun selv mindre nattesøvn, dermed sover hun utpå om morgenen og masse i vogna på dagen.

Så kommer spørsmålet: Noen som har hatt det slik? Noen som har prøvd homeopat til en søvnløs og engstelig baby? Hvordan gikk det? Når kom effekten, hvis det virket? Andre forslag til hva vi kan prøve?

Vi begynner å bli lei, vi er i full jobb begge to og trenger søvn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...