Gå til innhold

Blanke ark...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt nytt år alle modne damer!

Må si at det er ganske fantastisk denne følelsen å få lov til å starte med blanke ark denne ene gangen i året og gjøre opp status for det som har vært.. Jeg er nok ikke den som er like flink med nyttårsforsettene, men jeg liker tanken..

I år har jeg bestemt meg for å trimme hele legemet og sjelen:-)

Kjenner at jeg trenger litt flere utfordringer enn avisoverskriftene og innstillingene på diverse husholdningsapparater gir meg. Samtidig var det deilig før jul å kunne si nei til barnehageplass: Vi venter til høsten. Jeg og det minste travelbarnet skal kose oss litt til før jeg hiver meg ut i en eller annen jobb. Nå må dere ikke tro at jeg har så mye i mot barnehager. Det er bare det at jeg synes at øyeblikket er fantastisk...

Hvordan har deres jul vært?

Vi har hatt en fin jul, men travel. Mye gjester og da overnattende gjester i over en uke. I tillegg har vi vært i flere store selskaper. Full rulle. Vi er jo også mange selv.

Riktignok feirte den eldste datteren min julen med faren og hans familie. Var spent på hvordan det skulle gå, for søsteren ville ikke være med og fikk lov til å bli hjemme, både av faren og meg. Dessverre føler nok storesøsteren at hun "ofret" seg i en vanskelig situasjon, slik at faren ikke skulle bli lei seg. Har vært sint både på meg og søsteren. Hun sier at hun har hatt en fæl jul og at hun aldri mer skal feire den hos faren.. HUFF! Det er ikke lett å være skilsmissebarn, og for mange er det nok bare et sted som er hjemme uansett hvor mye man prøver både voksen og barn.

Dette blir langt og snart ikke noe blankt ark igjen her:-)

Ha det bra så lenge. Håper dere alle snart er tilbake her, så jeg får høre nytt fra dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt nytt år!

Det er som du sier...starte året med blanke ark...litt spennende og godt. Høres ut som en hektisk jul hos dere også.

Her har det også vært litt opp og ned med dine,mine og vårt barn.

Særlig for storesøster på snart 16 som ikke har hørt noe fra sin pappa har det vært sårt.Stebarna feiret julen hos oss for første gang,og storkoste seg heldigvis.De ville ikke snakke med mamman på tlf,men da 6 åringen tilslutt fikk tid,sa hun vi har det KJEMPEFINT :)

Så deilig for dere å være hjemme til høsten,den tiden er gull verdt,kose dere masse....det skal minstemann og jeg :))

Klem

Skrevet

Godt nytt år til deg også:-)

Jammen flink du, som har bestemt deg for trimming av både sjel og legeme - kanskje vi andre blir inspirert også:-)

Det er trist når ungene ikke er fornøyd, men gjerne vil tekkes både mor og far...... Det er klart det ikke er lett å være skilsmissebarn og som du sier, for mange er det nok bare et sted som er hjemme, uansett hvor hardt vi voksne prøver og ønsker....

Nå er de eldste jentene her i huset så gamle at de får lov å bestemme selv og det er faktisk litt godt....Så slipper man rollen som den voksne og strenge... Ingen morsom rolle. Men når de er så store, så synes jeg de skal få lov å bestemme selv. Synes ikke noe om kos under tvang...

Men lett er det ikke............

Idag startet jeg på jobb, med kvalme....endte med at jeg dro hjem etter tre timer. Da smalt omgangssyken igang i denne kroppen og resten av dagen har vært tilbragt i skytteltrafikk mellom seng og toalett... Tror ikke det er mer igjen i denne kroppen, så da får jeg satse på ren forbrenning av fett så lenge det varer;-) Kjapt, trygt og billig:-)

Hihi....

Skrevet

Håper du snart er bedre av kvalmen og magevondt! Den ene jenten vår hadde omgangssyke i jula, så vi andre har ventet spent på nye utbrudd. Kan nesten ikke tro at utysket bare lar en av syv bli syk.

Høres ut som dere har løst dette med jula fornuftig i forhold til de store jentene dine. Jeg og min eksmann ble også enige om at de skulle velge selv, men det er mange julaftner siden. Det er nok sårt for den andre parten når barna foretekker å være et sted. Både jeg og jentene merker at faren og hans familie har helt andre forventninger nå enn før. Samtidig er jentene blitt større og det er naturlig at de velger selv.

Når det gjelder trimmingen. Har jeg åpnet svakt med lett turgåing, men i dag har jeg planer om å investere i nytt treningstøy, for å øke motivasjonen ytterligere:-)

Masse god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...