trillemamma Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Jeg lbegynner å lure på om jeg har gjort en alvorlig feil. Jeg er opprinnelig alene med sønnen min. Nå har jeg fått ny kjæreste og baby er på vei. Problemet er språket til gubben. Han er til stadighet frekk i munnen, sarkastisk og trakaserer. Selv ser han det som en spøk. At folk tar seg nær av måten han snakker på? Nei, det skjønner han ikke. Familien min, som opprinnelig likte han, har begynt å bli irritert, men det har jeg ikke lov til å si til han. Det hender, hvis jeg trekker fram konkrete eksempler, at han skjønner at han er helt idiot på dette området, men det å forandre på språkbruken sin er tydeligvis vanskelig. Huff, jeg vil ikke være alene en gang til, og ikke med to barn. Hva skal til her? Hvordan kan jeg få han til å forandre seg?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Huff, kan du gjerne si! Min erfaring er at de forandrer seg aldri.....kanskje for et par dager for å bevise noe, men så er det pa ann igjen Skjønner du ik ønsker å være alene igjen.....ikke kjekt det....men du får veie hva som er værst, være med en som trakaserer deg og har et grovt munnbruk, eller og være alene........ Håper du finner ut av det
trillemamma Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg ser litt lysere på det i dag. Jeg har flere ganger sagt til han at når babyen kommer, da er det ingen bønn. Da SKAL han forandre på språket sitt! Det virker som han har innsett at jeg mener alvor, han bare ser på meg, sier ingenting, og det er ikke likt han. Jeg kommer ikke til å gå fra han, han er veldig flink med sønnen min, er den faren sønnen min trenger. (han har ikke kontakt med sin biologiske far) Han har også perioder hvor han er bare snill og god. I går snakket han normalt og det var utrolig deilig,
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Syns faktisk ikke at han har lov til å vente til babyen kommer. Du sier at du har et barn allerede, kanskje gammelt nok til å forstå språket hans. Hvis han har valgt å leve sammen med deg og dermed også med barnet som ikke er hans, så er han forpliktet til å ta hensyn til det barnet. Har han tenkte på hvordan barnet ditt oppfatter han når han bruker et språk som ikke er akseptabelt? Selv et lite barn vil skape avstand til et voksent menneske som ikke er behagelig å være i nærheten av og det senser at andre voksne reagerer på han.
trillemamma Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2008 Gutten er 7 år gammel og ser veldig opp til han, så det er ikke noe problem. Han er veldig flink med gutten, er den faren gutten min trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå