Gå til innhold

Epidural eller¨narkose under KS: Kan noen svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan velge om man vil ha narkose eller epidural under KS? Jeg ønsker nemlig ikke epidural for alt i verden!! Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er veldig opp til hvert sykehus, men tror egentlig ikke en kan velge narkose viss det ikke tidligere har vært komplikasjoner i forbindelse med spinal anestesi.

Skrevet

Det skal veldig mye til før man får narkose under et KS. Det er risikoer tilknyttet narkose og de riskoene er peanuts i forhold til de man eventuellt kan få av epidural.

Skrevet

Narkose under ks er alt annet ennå anbefale.

Hadde ikke noen glede over å bli mamma det første døgnet. Gikk jo glipp av så mye og var så trøtt at jeg bare ville sove.

Det høres kanskje ikke så ille ut, men det plager meg ennå. Må jeg ha ks igjen vil jeg nok en gang prøve spinal først selv om den ikke fungerte første gang.

Skrevet

For det første er det ikke vanlig med epidural men derimot spinal bedøvelse ved keisersnitt og please ikke kom med skremsels propaganda om narkose..

Skrevet

Jeg har en skevhet i ryggen og er operert for dette.. Arrvevet og skevheten gjør det vanskelig å finne det spesielle området å sette bedøvelsene..Det gikk noenlunde greit med de to første svangerskapene mine men nå siste gang måtte jeg bare gi tapt..Fikk da narkose.. Litt skuffende var det jo selvfølgelig å ikke være mentalt til stede under forløsningen..Samboeren min måtte også forlate fødestuen men han var da den som først fikk holde vår lille prinsesse mens jeg lå på oppvåkningen..Har også denne gangen lysst til å prøve å la de sette spinal bedøvelsen men må si jeg gruer meg veldig...Går det ikke så går det ikke og da blir det narkose denne gangen også..Ønsker deg lykke til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...