Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? Nav er iallefall ikke interessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 11 uker igjen av permisjonen min. Men har veldig lyst til å gå hjemme til tulla er 1 år. Tenkte at hvis jeg tok 1 dag ulønnet permisjon de siste 11 ukene så ville jeg klare å strekke permisjonen 11 dager og da var det bare 1,5 uke igjen til tulla blir 1 år så den halvannen uken uten lønn kan vi klare.

Men tror du nav går med på det???? NEI

Hvorfor forstår jeg ikke. Jeg kunne gå ut i jobb, den dagen men ikke være hjemme. Spurte om de tok alvorlig på at jeg sa at jeg gikk ut i jobb, men ikke gjorde det, og det gjorde de? Hvorfor det? Det spiller jo ikke noe rolle for dem? Jeg lurer de jo ikke for penger på noen som helst måte! Jeg kunne ta ulønnet permisjon sammenhengene etter min permisjon men det går ikke økonomisk.

Far er i tillegg syk. Han er kronisk syk, men er til vanlig på jobb. Nå er han skikkelig dårlig og er sykemeldt. Klarer ikke engang å skifte bleie på ungen /være alene mens jeg tar en tur på butikken. Han klarer å være alene med de mens jeg tar en tur på do, eller i dysjen, men det er også alt. Ingen vet hvor lenge denne perioden varer, så ingen vet når han kan eller om han i det hele tatt klarer å ta ut de 3 siste ukene med pappaperm. Spurte om muligheter til å få overført disse ukene til meg, med legeerklæring da vel og merke, men hun var ikke interessert i å hjelpe. Ingen vet om hvordan han er om 2 år.......nei det er greit nok det, men det blir lite pop for min arbeidsgiver om jeg kommer tilbake om 2 år og sier" Vet du hva nå skal jeg ha 3 uker permisjon" Det er jo nå de har vikar og muligheter for å forlenge hennes kontrakt noen uker. Kan liksom ikke ringe til vikaren min om 2 år og spørre om hun kankomme tilbake noen uker......

Grrr blir så irrtert...Noen som har fått overført pappapermisjonen og som kan forklare hvordan de gjorde det?

Noen som har fått forlenget permisjonen og som kan hjelpe meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Skjønner frustrasjonen din.Men du kan jo være hjemme til hun er 1 år og søke arbeidsgiver om forlenget permisjon uten lønn.I tillegg for din egen del legger du av 20 % av mndlønna til de 11 ukene du skal vøre hjemme.Økonomisk og praktisk så blir jo det d samma som om du hadde fått det slik du ønsker

Skrevet

Kanskje du kan spare lønnen som tilsvarer en dags lønn per uke, de siste 11 ukene før permisjonen går ut?? da kommer den lavere lønnen litt tidligere enn dere hadde tenkt men tror det vil bli det samme. så kan du få utvidet permisjon uten lønn. det er vanskelig å vite hva som er best, sånn så jeg har forstått er ikke NAV de enkleste å ha med å gjøre....

lykke til

Skrevet

Er det ikke også noe sånt som heter "omsorgspermisjon" eller noe tilsvarende, for mannen din mens han er syk? Vet ikke helt reglene på det -har bare hørt noe om det...

Skrevet

Det er jo bare å legge av lønnen for en dag i uken til siden slik at du har dette i den perioden du har ulønnet permisjon etter endt permisjon. Det blir jo akkurat det samme! Trenger jo ikke å gjøre det så vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...